BasBQ
Beef en Steak

Stopbus

Dominique zei:
Trouwens, een vraagje. Als die pijp nu zo lang is, dan kun je er toch een stuk vanaf zagen? Wel genoeg overhouden om de darm op te schuiven natuurlijk, maar de rest eraf rossen? Of is dat niet mogelijk?

Als de pijp helemaal recht is kan het, loopt de pijp taps toe dan wijzig je met het afzagen de diameter......zegt het technische deel van deze verzekeringsman.
 
Lowietje72 zei:
Dominique zei:
Trouwens, een vraagje. Als die pijp nu zo lang is, dan kun je er toch een stuk vanaf zagen? Wel genoeg overhouden om de darm op te schuiven natuurlijk, maar de rest eraf rossen? Of is dat niet mogelijk?

Als de pijp helemaal recht is kan het, loopt de pijp taps toe dan wijzig je met het afzagen de diameter......zegt het technische deel van deze verzekeringsman.

Aha! Duidelijk weer. Dat had ik zelf natuurlijk kunnen zien, zodra hij binnen is. Goed bezig Bosvrouw...
Edit.
Op de foto lijken de buizen recht. Nou ja anywady...
 
het gaat ook meer om de bocht ervoor, hier kan ook wel wat zitten... heb gisteren nog eens gekeken en de bus is heel netjes rond en sluit goed af, wellicht dat ik met een kleine modificatie de restjes er met lucht doorheen krijg.
 
Hoe zou je willen dan,  met lucht doorvoeren??  ga je met ontluchting ventieltje afsluiten dan????

pijpjes inkorten zou kunnen  Wel minder darm erop maar dat is logisch. pijpjes zijn qua diameter van voor tot achter hetzelfde.

heb zelf een liggende en ja dan heb je iets meer ruimte nodig maar stuk minder product wat achterblijft.(alleen inhoud vulpijpje)
 
Dominique zei:
Trouwens, een vraagje. Als die pijp nu zo lang is, dan kun je er toch een stuk vanaf zagen? Wel genoeg overhouden om de darm op te schuiven natuurlijk, maar de rest eraf rossen? Of is dat niet mogelijk?
Nog niet eens binnen en nu al de boel willen slopen

Ik zou het lekker laten zitten want je schiet er niet veel mee op. Hoeveelheid worstdeeg wat in de vulpijp achter blijft valt wel mee. In de bocht van de bus naar de vulpijp blijft veel meer achter.
 
DanBras zei:
Dominique zei:
Trouwens, een vraagje. Als die pijp nu zo lang is, dan kun je er toch een stuk vanaf zagen? Wel genoeg overhouden om de darm op te schuiven natuurlijk, maar de rest eraf rossen? Of is dat niet mogelijk?
Nog niet eens binnen en nu al de boel willen slopen

Dat zegt R ook altijd =))  En daar is geen woord van gelogen. Ik zie het vaak als iets " wat we nog ff onder handen gaan nemen". Maar nu heb ik 2 mede-eigenaren, die zullen me wel terugfluiten denk ik zo.
 
martin zei:
Hoe zou je willen dan,  met lucht doorvoeren??  ga je met ontluchting ventieltje afsluiten dan??

Dat was het idee, en als dat niet goed genoeg afsluit, kan ik altijd nog eens schijf met een o-ring erop monteren.. we zullen zien, eerst zo maar eens gebruiken
 
Om worstdeeg dat achter blijft in de hals van de stopbus en in de vulpijp zelf in de darm te krijgen heeft een goede vriend dit voor me gemaakt:

qajRQ4p.jpg


7vB99fm.jpg


Je moet wel met z'n twee?n zijn en er komt wat meer lucht in de darm maar gaat prima, geen restjes meer!
Even de worstenprikker gebruiken om de lucht eruit te krijgen.
 
Dit bovenste kan ook bereikt worden met een propje keukenrolpapier en een stuk elektriciteitsbuis. Niet zo spannend, wel functioneel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan