BasBQ
Beef en Steak

Stoeien met mijn worst!

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
hey mede Q'ers ;)

Hier even twee foto's van mijn allereerste ervaring met worst maken!! (kwaliteit telefoon in het heetst van de strijd :-[)







Al met al, een zeer fijne ervaring en de volgende sessie komt compleet op het forum ;D

O ja, dat vergeet ik bijna, dit was naar recept van Boel en is heerlijk!!
Ik kijk uit naar de Masterclass :p
 
Zien er Goed uit die worstjes.Vult dat goed met zo'n hand molen en doe je dit alleen of samen.
 
Hendrik Willem zei:
Zien er Goed uit die worstjes.Vult dat goed met zo'n hand molen en doe je dit alleen of samen.

Handmolen gaat super, helemaal alleen is nog wel even behelpen met uitvoeren maar daar heb ik iets op gevonden.
Kom ik later op terug.
Dit was een test sessie maar gaat vaker gebeuren want verse worst is echt super!! :p :p
 
Hendrik Willem zei:
Zien er Goed uit die worstjes.Vult dat goed met zo'n hand molen en doe je dit alleen of samen.
Dat vraag ik me ook al tijden af. Is dit goed te doen of gebruik je hiervoor toch liever een automatische stopper?
 
Ziet er mooi uit.

Had al eens eerder de vraag gesteld hoe een worst te stoppen, zonder in het bezit te zijn van een kostbare worststopper.

Ben benieuwd.
 
Heel herkenbaar. Laatst ook voor het eerst worst gemaakt. Waren met 6 handen en het ging.... Niks lekkerder dan eigengemaakte worst.
 
Ben toch heel erg benieuwd ik heb nog een zo goed als nieuwe molen liggen kompleet met tuit.Ben wel benieuwd hoe je het doet.Indien ieder geval bedankt voor je antwoord.
 
Hendrik Willem, doe AUB die molen niet weg!!!!
Ik heb nu al in de gaten dat worst maken mijn nieuwe hobby gaat worden ;D
Dit is zo lekker om te doen!! zeker als het resultaat daar is!!
Ik kom later nog even terug op de mod om alleen simpel uit te voeren en verder,
meld je aan voor de Worst Workshop bij Teun-Jan (Boel0037)
Greetz Marco
 
Ziet er helemaal niet slecht uit voor een eerste poging. Sterker nog ik had er best wel ??n gelust ;)
 
Van harte met je eerste poging. Het is idd verslavend zelf worst maken. Ziet er echt prima uit!  Welke heb je gemaakt?

Was de worst sappig genoeg?

Complimenten en op naar de volgende wort sessie!
 
Boel0037 zei:
Van harte met je eerste poging. Het is idd verslavend zelf worst maken. Ziet er echt prima uit!  Welke heb je gemaakt?

Was de worst sappig genoeg?

Complimenten en op naar de volgende wort sessie!

Ik heb jouw Braadworst recept aangehouden. Had alleen geen foeli dus een beetje nootmuscaat toegevoegd.
Ook twee en een half speklapje Xtra omdat je zei dat je hem zelf iets te droog vondt.
Heerlijk sappig!! ;D

Nogmaals; worst maken is echt super :p in je ??ntje best wel een gedoe met het begeleiden, continu vullen en druk houden van de vulling!!(geen lucht in de worst!!) en dan nog draaien ook!! ??? Denk wel dat ik een oplossing heb gevonden voor het begeleiden maar dat is nog in een test fase!! je hoort het asap ;)

Heb dit gedaan op de Porkert #5 maar laatst ook een #8 aangeschaft dus!!!!!!!

Greetz Marco
 
Dat ziet er heerlijk uit!
 
MarBQ zei:
Boel0037 zei:
Van harte met je eerste poging. Het is idd verslavend zelf worst maken. Ziet er echt prima uit!  Welke heb je gemaakt?

Was de worst sappig genoeg?

Complimenten en op naar de volgende wort sessie!

Ik heb jouw Braadworst recept aangehouden. Had alleen geen foeli dus een beetje nootmuscaat toegevoegd.
Ook twee en een half speklapje Xtra omdat je zei dat je hem zelf iets te droog vondt.
Heerlijk sappig!! ;D

Nogmaals; worst maken is echt super :p in je ??ntje best wel een gedoe met het begeleiden, continu vullen en druk houden van de vulling!!(geen lucht in de worst!!) en dan nog draaien ook!! ??? Denk wel dat ik een oplossing heb gevonden voor het begeleiden maar dat is nog in een test fase!! je hoort het asap ;)

Heb dit gedaan op de Porkert #5 maar laatst ook een #8 aangeschaft dus!!!!!!!

Greetz Marco

Goed om te horen! Wat ik tegenwoordig doe bij het vullen is een nat bord op dezelfde hoogte als de vulpijp zetten mbh van een paar broodplanken die ik opstapel. Door het water glijdt de worst mooi het bord op en hoef je minder te ondersteunen en heb je handen vrij voor het vullen een draaien van de molen. Maar met z'n 2 en is het het handigst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan