Beef en Steak

Sticky Korean chicken baos

Sabine

Stoker
Het zonnetje scheen weer heerlijk gisteren en terwijl ik gerechten voor een etentje op zondag uit aan het zoeken was, kwam ik deze tegen. Ik hoefde alleen kip en een komkommer te halen, de rest stond in de kast.

Dus aan het einde van de middag gestart met de marinade voor de kip op basis van oa gochujang, maple, donkere soyasaus, knoflook en gember. Een paar eetlepels apart gehouden voor het sausje en de kippendijen erin en in de koeling. Sausje bestond uit marinade gemengd met wat (Japanse) mayonaise.

Ondertussen de spicy komkommer gemaakt met o.a. gochugaru, een bosuitjes, azijn en suiker. Deze mocht ook even staan zodat de smaken goed konden intrekken.

IMG_6626.jpeg

De Bastard ging aan en warmde op tot bijna 200 graden. Kip erop en tussendoor nog een paar keer insmeren met de marinade.

IMG_6627.jpeg

Toen de kip gaar was, de bao’s nog ff opwarmen en toen konden we aan de slag.
Het was echt een super lekker gerecht, zeker voor herhaling vatbaar!

IMG_6632.jpeg

Recept komt uit Asia BBQ van Jord Althuizen

Ziet er lekker uit! 😋
Hoe vond je de verhouding? Ik heb vaak het probleem bij baobuns en dit soort broodjes dat ik meer deeg dan vulling aan het eten ben..

Ziet er lekker uit! 😋
Hoe vond je de verhouding? Ik heb vaak het probleem bij baobuns en dit soort broodjes dat ik meer deeg dan vulling aan het eten ben..
ik heb hem daarna gewoon open geklapt en vol geladen ;)
Dacht dat een wat groter broodje misschien wat beter zou werken maar klopt wel een beetje…

Dat ziet er heerlijk uit Sabine😋
Sabine is op de Koreaanse toer 🥳

Dat ziet er heerlijk uit Sabine😋
Sabine is op de Koreaanse toer 🥳
🤭 ga idd hard met de gochujang…

Menu vanavond wordt anders… krijgen eters en het wordt iets met camembert, warm gerookte zalm, bavette met prei en asperges en brownie. Allemaal van de Q dus mag lekker los!
Ff goed kijken naar de timing maar komt vast goed 😜

Laatst bewerkt:
Lijkt me heerlijk 🤤

Lekker Bienie, had je die buns ook zelf gesmurfd? Dat broodje ziet er zalig uit!

Lekker Bienie, had je die buns ook zelf gesmurfd? Dat broodje ziet er zalig uit!
Nope de buns waren van de appie…
Heb er wel een recept van maar eigenlijk nog nooit zelf gemaakt… Jij ervaring mee? Maw is het de moeite, zijn ze dan veel lekkerder?

Terug
Bovenaan Onderaan