Het zonnetje scheen weer heerlijk gisteren en terwijl ik gerechten voor een etentje op zondag uit aan het zoeken was, kwam ik deze tegen. Ik hoefde alleen kip en een komkommer te halen, de rest stond in de kast.
Dus aan het einde van de middag gestart met de marinade voor de kip op basis van oa gochujang, maple, donkere soyasaus, knoflook en gember. Een paar eetlepels apart gehouden voor het sausje en de kippendijen erin en in de koeling. Sausje bestond uit marinade gemengd met wat (Japanse) mayonaise.
Ondertussen de spicy komkommer gemaakt met o.a. gochugaru, een bosuitjes, azijn en suiker. Deze mocht ook even staan zodat de smaken goed konden intrekken.
De Bastard ging aan en warmde op tot bijna 200 graden. Kip erop en tussendoor nog een paar keer insmeren met de marinade.
Toen de kip gaar was, de bao’s nog ff opwarmen en toen konden we aan de slag.
Het was echt een super lekker gerecht, zeker voor herhaling vatbaar!
Recept komt uit Asia BBQ van Jord Althuizen
Dus aan het einde van de middag gestart met de marinade voor de kip op basis van oa gochujang, maple, donkere soyasaus, knoflook en gember. Een paar eetlepels apart gehouden voor het sausje en de kippendijen erin en in de koeling. Sausje bestond uit marinade gemengd met wat (Japanse) mayonaise.
Ondertussen de spicy komkommer gemaakt met o.a. gochugaru, een bosuitjes, azijn en suiker. Deze mocht ook even staan zodat de smaken goed konden intrekken.
De Bastard ging aan en warmde op tot bijna 200 graden. Kip erop en tussendoor nog een paar keer insmeren met de marinade.
Toen de kip gaar was, de bao’s nog ff opwarmen en toen konden we aan de slag.
Het was echt een super lekker gerecht, zeker voor herhaling vatbaar!
Recept komt uit Asia BBQ van Jord Althuizen