BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me September 2012 - Klassieke Matambre met Chimichurri.

Nou, jij hebt het tenminste wel gemaakt, dus dat is goed gegaan!
 
Vandaag weer een Steven & Me op het programma. Klassieke Matambre.
Vrijdag al de boodschappen in huis gehaald.
Het stuk rundvlees was van mindere kwaliteit dan ik had gehoopt. Veel slechte stukken vlees erin.
Daardoor was het lastig om het vlees mooi te delen. Alle ingredi?nten netjes verdeeld over het vlees en het geheel opgerold.
Daarna de BBQ op 160 graden opgestookt. Na ruim een uur was de juiste temperatuur bereikt.
Het smaakte erg lekker. Jammer dat de slechte stukken vlees heel erg taai waren geworden. Het merendeel was echter heerlijk mals.
De foto`s staan hieronder.
Bedankt voor het meekijken!







 
Je zult in ieder geval niet met honger van tafel gekomen zijn Martin!
 
Gisteren de matambre gemaakt met een stuk dikke lende, wat achteraf geen goede keuze was,
Na een uurtje op de Q, regelrecht de GFT-bak in.... X(

WTu1wL5.jpg

Ik heb geen idee wat er fout gegaan is, het vlees was klef en niet bruin....

Vandaag in de herhaling, dit keer met varkensfilet:

ec4lrir.jpg


g93kwuh.jpg

De chimichurri gemaakt, hier moet het vocht nog bij

YWW2GSV.jpg


Boven de gasvlam bij 165gr tot een kerntemperatuur van 70gr:

haZCxvm.jpg


Na een uurtje:
bIks3ZN.jpg


Het resultaat op het bord met de chimichurri:

wJI8lJE.jpg


Wat vonden we er van? Alweer niet de mooie bruine kleur die ik op alle andere foto's zie  X(. De combinatie van de vulling, het vlees en de chimichurri was lekker maar deze komt niet vast op de kaart...


 
Met de voorraad briketten ook.... Denk niet dat ik dat het hele jaar vol ga houden..... :D
Ik ben nu elke dag nog redelijk op tijd thuis, en dan gaat het vlees buiten bereid worden
 
Steven & me nr: 4

Heb met kerst het boek gehad en dit was het eerste gerecht dat opviel. Blijkt die ook tussen de steven & me lijst te staan. Dus vanmorgen maar aan de slag. Ik heb gewoon magere runderlappen genomen van de Hoogvliet. Ik vind dit prima vlees en gebruik het ook altijd voor roerbakken ed.

Foto-4M7QZZZW-D.jpg


Foto-LASENCKQ-D.jpg


Foto-OBMSZ6ZW-D.jpg


Foto-MKAI6VXC-D.jpg


Foto-3A8U4HMU-D.jpg


Foto-ANJBGH3E-D.jpg


Foto-EBACPC7O-D.jpg


Het was jammer dat de bbq iets te heet is geweest/ik het vlees te dicht bij de kolen heb gelegd, waardoor de bacon iets te donker is geworden. Maar al met al was het toch een lekker broodje zo voor dinsdagmiddag.
 
Zo ik heb deze ook eindelijk eens ingehaald. Dit is mijn 20e S&M je zou zeggen dat zo ondertussen alles op rolletjes loopt. Nou vandaag liep alles een beetje anders. Het begon echter zo goed toen Steven aan de deur belde er stond een strak blauwe lucht en een fijn zonnetje. Vandaag zou ik verder geassisteerd worden door mijn beide dochters, dus er kon niks misgaan. Dus hopperdehop alle ingredi?nten klaar leggen voor de verplichte ingredi?nten foto, dit keer kon ik geen boek erbij doen want ik heb dit boek niet. Maar dat is een kleinigheidje toch??
Nou hop voor de mooi het vlees even uit de verpakking anders wordt het helemaal zo'n karige foto. Ik zet het mes in de verpakking en hey, neee neeeeeeee neeeeeeeee. Het vlees valt zomaar in stukjes.

20140309-_MG_1462.jpg


Dan maar top overleg met mijn 5-jarige keukenhulp wat nu... Nou ja dan maar net zoals in de vlees industrie stukjes inelkaar passen tot een lap  X(

20140309-_MG_1463.jpg


Dan vrolijk verder en gewoon vergeten om een tussen foto te maken..... Nou ja zo zag hij er uit toen we er mee klaar waren. Mijn jongste dochter had keurige strookjes wortel, kaas en paprika gesneden. Mag dat wel papa met zo'n scherp mes, ja hoor mama ziet het niet :D.

20140309-_MG_1464.jpg


Nou dan de oudste dochter nog even inzetten bij het plaatsen van een enigszins slappe worst  :blush: op de bbq, ze had ook nog een paar maiskolfjes klaar gemaakt...

20140309-_MG_1467.jpg


En hoe zit zo'n slappe worst er nu uit als je die uit zijn hoesje haalt, nou natuurlijk dan valt hij uit elkaar.....

20140309-_MG_1469.jpg


Gelukkig was de smaak er niet minder om, maar toch had ik mijn 20e net iets anders voorgesteld......

O ja er was ook nog chimichurrie, die had mijn oudste dochter gemaakt. Die houdt zich (in tegenstelling tot haar vader) wel altijd aan het recept, dus ietwat veel olie (gaat ze de volgende keer beter doen ;) ).

20140309-_MG_1471.jpg
 
Ook al is het niet helemaal gegaan zoals je gehoopt had, je had weer prima hulp, en toch lekker gegeten. Ik zeg win-win!
 
Ziet er toch allemaal goed uit Emiel? Ik had tot twee keer toe een bleke worst, waarvan de eerste ook nog een noet te eten was..... X(
 
Weer een steven, de matambre deze keer. Zag er heel apart uit, dus daarom. :-*

Alles bij elkaar gehaald maar later gemaakt dan gedacht. En dus had vrouw lief de ham al opgemaakt. Die vervangen door kipfilet, aangezien dat ook gerookt was.
Voor vlees nam ik rundriblappen.
Ingredienten:
_uUphiyr6ACjL_e6NK4mZ5jlvL-QwDFEdmddmfIF04A=w291-h194-p-no


Voorbereiding
tbNmi4mavd2hzHtMnXJyuHO_Xjma1RQUvdRlqvUOepI=w291-h194-p-no

fFGR4GOAPjKKoe5XtT2J6ked2gFsI5BNBs8Q6L4dNyI=w291-h194-p-no

byfnlKEy6jVEMSDWIMBjK1mTIR3l7N8RCtLMdla_QEI=w291-h194-p-no

F7YXDH3M-nwpvOSuPRkZBZTqVZmyNjiVP0-DL0dI0wg=w291-h194-p-no

ZASLtKY-RoBL_aD1Ja3070wsRjLSnNMLUnNVOXsTNFE=w291-h194-p-no


Me vader stelde zijn bbq na een dagje strand beschikbaar, de beste man had allemaal reserve vlees gehaald ;). Want hij vertrouwt de S&M nog niet zo :(. Helaas had hij daarvoor de bbq ook aan twee kanten opgestookt :-O. Wat ik om de een of andere reden lastiger te controleren vind. Daarbij was de temperatuur nu veel hoger dan ik gepland had voor de matambre.
Op de bbq:
Thf7dRNfikat7ttIw_DK7l95B3ToUNoW2SWFTxA1hIs=w200-h300-p-no


Toch na 2 uur eraf gehaald:
D-BZP5BESq1unXJGAVOs71BtGrKurlX2oh9BMELXcqY=w200-h300-p-no
UU7LHWpUBU1XamWX1DoYmjDcBzo0uRuGVROxcSBsTYU=w200-h300-p-no

Smaak was al goed en rook ook erg lekker vlees was te doen maar wel erg stug. Dus nog een tijd erop zo 4 uur. En nu met veel lagere temperaturen.

:D
BCJKWTRmNz1VU9lm_kabdAsA6HOgtfQYwZg_kQ2bLuk=w582-h388-p-no
:D
Zo maar dat is lekker :-O :D :> B-), is gewoon soort van stoofpotje maar dan lekker fris, Ik ben gek op stoofschotels in winter. Maar dit is een mooie variant voor de zomer. Ik ga hier zeker nog meer mee doen. :)

Groetjes KippetjeHaasje
 
Zooo en dit was de volgende. Leek me een leuk recept met name om te maken. Vind de kerntemperatuur niet echt logisch aan gezien de kans groot is dat je niet in het vlees zit. Helaas niks mee gedaan, dus het vlees was niet naar mijn zin. Wellicht dat we dit nog een keer over gaan doen.


Alles netjes voorbereiden voordat het op de bbq kan. Buiten was het slecht weer, maar hadden het binnen prima naar ons zin.


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 01 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 02 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 03 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 04 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 06 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 07 by Bidle, on Flickr



Ondanks dat ik rekening heb proberen te houden met het dikte verschil, was het vlees te taai. Helaas en volgende keer beter, toch niet verkeerd gegeten en dit is een leuk recept.

2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 08 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 09 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 10 by Bidle, on Flickr


2014-08-10 Klassieke Matambre met Chimichurri 12 by Bidle, on Flickr


Op naar het volgende recept, ben benieuwd! :)

 
Hij gaat lekker Bidle. Ik heb deze 2 keer gemaakt, beide keren niet tevreden en dus maar opgegeven..
 
Ceriel zei:
Hij gaat lekker Bidle. Ik heb deze 2 keer gemaakt, beide keren niet tevreden en dus maar opgegeven..


Thx,

Zit er aan te denken om het de volgende keer flink anders te doen. Wil het vlees meer gaan laten sudderen, dus in een braadslee of iets dergelijks. Of in de dichte rol laten sudderen,... hmmmm,... kom er nog een keertje op terug! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan