BasBQ
Beef en Steak

Steven & me, Oktober 2013: Kip tikka

Structor, die staan bovenaan op mn lijstje voor kerst!!
 
En dan hier mijn resultaat.
Helaas niet zoveel foto's, maar wel met een recept voor een andere saus.
Mijn vrouw en ik zijn geen munt en koriander liefhebber, dus heb ik er een indiaase tomatenchutny bijgemaakt.




Bereidingswijze
1. Pel de tomaten, en snijd ze in stukjes. 2. Verhit olie in een pan en voeg de mosterd zaadjes toe. 3. Zodra de mosterdzaadjes begin springen voeg je de komijnzaad, kruidnagel en curry bladeren erbij en bak tot geuren vrijkomen. 4. Voeg nu de ui, knoflook, gember en pepers toe en fruit tot uien licht bruin en gaar zijn. 5. Voeg blokjes tomaat erbij en bak zo 10 min. tot tomaat uit elkaar begint te vallen. 6. Voeg nu de bruine suiker en ciderazijn erbij en kook op laag vuur tot er een dikke saus is ontstaan. 7. Breng geheel op smaak met zout en limoensap en roer de verse koriander erdoor.
Serveertips
Je kan deze chutney even laten afkoelen en erna direct eten of je doen het nog warm in gesteriliseerde flessen. Bewaar in koelkast en na geopend, direct opeten. (0-3 dagen).

De deelnemers voor deze Steven & Me.

De kip in hun yoghurtbadje.


Het resultaat met witte rijst, tomatenchutney en naanbrood.

We vonden het heerlijk. Deze word zeker nog eens gemaakt.


 
 
Lekker bordje!
Als je counter klopt was dit je 10e? In dat geval stickertje verdiend! Gefeliciteerd ;)
 
Het tellertje klopt, brons is binnen, op naar het zilver  :D
 
Dit leek me een goed gerecht voor bij mijn restje Nasi. Ik heb het gemaakt met de cashewboter omdat ik cashewnoten erg lekker vind.
De ingredi?nten
f7efca7f830f9cb8156a021cedfcff95.jpg

Lekker in het geurige badje
2189b11738475f27addb2b4f163ae83a.jpg

Na een halve dag in de marinade even uit laten lekken en dan op hete bbq
587379f68adf93dc6f859e66c64840d3.jpg

Af en toe draaien
8e163b408176036bdff723164d86f72b.jpg

Daarna lekker opgegeten met de baai
ff75e05142dcaa6fb11e9292c76e0168.jpg


Het zijn lekkere spiezen maar ik proef helaas niet zoveel terug van de cashewboter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Een aantal maanden geleden ben ik met wat vrienden naar Edinburgh geweest.

Tijdens een lunch bij Dishoom heerlijke kip tikka gegeten. Man, wat een aanrader om daar te eten wanneer je in de gelegenheid bent.

Ik dacht vanmiddag eigenlijk dat ik de teriyaki van SR ging maken, totdat ik dit topic tegen kwam, gelijk naar de super gefietst en wat ingredi?nten gehaald.

Naan stond ook al heel lang op mijn lijst, dus ook meteen geprobeerd, het recept qua vouwen is mij wat onduidelijkheid, iemand tips?

Als side dish een rode curry gemaakt met broccoli en lekkere rijst als backup voor de naan broodjes.

P.S. mijn vrouw zei:"Nou, dit gerecht had ook prima zonder die spiesjes gekund.".......volgende keer met die saffraan.
a65a9b05450889c700fd604bfb014436.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan