BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me November 2015 - Gaucho-runderribstuk {Costelas de boi}

En hier mijn bijdrage. Vond het een heerlijk stuk vlees, past maar net op mijn draaispit


De ribjes ontdoen van het vlies was een behoorlijke klus

Aan het spit rijgen ging redelijk makkelijk


Echt groot die ribben, ze konden nog maar net ronddraaien

Lekker draaien


Lekker gekloven, we vonden het heerlijk,
 
Ziet er heerlijk uit Peter  :D
 
Zo zeg, of me dat even heel erg lekker was!

Mooi stukje Angus beef van Sligro:



Eerst in de mosterd en toen in de rub:



Beetje restjes opmaken en aanvullen met LetzQ rub (die tot nu toe steeds op aardappeltjes ging... zalig!):





Toen op het eitje, eerst met veel rook van hickory op 160?C en na anderhalf uur 110-120?C doorgaren naar kern van 88?C:



Buiten werd het bar en boos:



Maar om zes uur konden we gewoon lekker gaan eten:



Wat was dat lekker!



Bedankt voor het kijken!
 
Weer of geen weer altijd.... Ziet er ook meer dan smakelijk uit. Wij vonden het ook heerlijke kluifjes ;)
 
Lekkel!
 
Om de daad bij het woord te voegen heb ik deze ook gemaakt. Nr 40 alweer, het schiet op :D :p


Toevallig had ik nog een stukje in de vriezer liggen. Ik heb dit al eerder gemaakt maar toen vond ik het niet zo'n heel erg succes. Erg vet vlees. En ik hield weinig te eten over, daarbij was de smaak ook niet geweldig.


Maar gewoon met frisse moed begonnen.


Het vlees



Getrimd


In de rub


Op de Q ermee




Het resultaat.



Opzich was de smaak erg goed. Wederom vet vlees en hield weinig te eten over. Ik heb op FB verschillende beefribs voorbij zien komen waarbij er een stuk minder vet aan zat. Maar eens uitzoeken waar deze vandaan komen en dan wederom maken. De smaak was in ieder geval goed.
 
Ziet er meer dan goed uit, bij jouw zit er heel wat meer vlees aan dan bij mijn ribben. En niet een goedkoop stuk vlees
 
Ziet er goed uit Tim! Mijn beefribs kwamen van HomeMade (Angus). Ook wel vet, maar grotendeels gesmolten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan