BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me, Juli 2013 Sate van jonge geit (of lam) met ananas en zoete sojasaus

Steven is gister voor de 22e keer langs geweest. Ik heb geen jonge geit gevonden dus heb ik het gemaakt van lam. Moet zeggen dat ik het erg lekker vond de marinade met de ananas maakt het vlees erg zacht. Deze word nog wel een keer herhaald. We hebben het gegeten met nasi.

De foto's:

14996822912_12052eff4b_o.jpg


14996827422_dbf6c86e87_o.jpg


14810662647_19c60e895c_o.jpg



 
Idd, maar ben weer terug op aarde :). Zag met posten dat het ondersteboven stond. Kreeg het niet voor elkaar om ze recht op te krijgen dus ging ervanuit dat het een tijdelijk foutje van Flickr was. En denk dat het klopt want ze staan nu (via tapatalk) weer recht op.
 
Is een bekend foutje,.... icm Apple. Staan nog steeds ondersteboven, maar maakt niet uit.

Ziet er wel erg lekker uit. :)
 
Ja hoor, lekker hapje!
Ging eigenlijk voor lam, maar toch met geit thuis gekomen. :)
Heb ontbenenen viel best mee, alleen is het vlies over vlies, en heb het idee dat je wel veel afval hebt hiervan.

Zo weinig ingredi?nten heb ik nog nooit gebruikt!


Marinade 3 kwartier in ketjap, en het laaste 20 min de ananas toegevoegt.


Ff omrollen en nog 15 minuten.


Om de Q ermee.


Nog ff....


Satesaus met een schep Hoisin erdoor is echt mega!


Goedgekeurd!!


Was echt een lekker hapje, maar door de marinade had ik niet het idee dat het geit was, hadden net zo goed kophaasjes kunnen zijn, dat vind ik altijd jammer met marinades.....
 
Vandaag was MR. Steven er weer voor het diner. Sat? van bavette met ananas en zoete sojasaus ging het worden.

Heb voor dit recept bavette gebruikt.

Hier de gezinsfoto


In de marinade.


Aan de spies


Q aan.


Op de Q ermee



Klaar





Ik vond het lekker en mals. De hele structuur van het vlees was anders. Best apart zo. De vrouw was er k
Minder over te spreken.

Bedankt voor het kijken.

 
Terug
Bovenaan Onderaan