BasBQ
Beef en Steak

Steven & me Februari 2016; Philly Cheese steaks on the grill

 
 

Danny77

Gerijpt
Berichten
2.567
Hallo Stevens fans,
Het is me een genoegen dat ik een recept mag uitzoeken na heel wat speurwerk in nogal wat boeken kwam ik wat tegen wat ik nog nooit had gemaakt en erg hoog op mijn Todo staat.

Het is de Philly cheese steak on the grill uit het boek Steven Raichlen?s BBQ USA, Blz:209

Het Originele recept 1 op 1 uit het boek luid als volgt.

8 Large button mushrooms.
1 large sweet onion, cut into 1/2-inch-thick slises.
4 tablespoons olive oil, plus more for brushing the steaks.
Coarse salt (kosher or sea) and freshly ground black pepper.
2 Green or red bell peppers.
2 tablespoons balsamic vinegar, or more to taste.
1,1/4 pounds boneless rib eye steaks, cut into 4 slices each about 1/2 inch thick.
Garlic salt.
4 slices aged Provolone cheese ( 4 to 6 ounces).
4 Hoagie rolls or long, soft Italian rolls.
mayonnaise, Mustard, ketchup, and/or the condiment of your choice.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept vertaald.

8 Grote champignons.
1 grote zoete ui, snij deze in plakjes van 12 mm.
60 ml olijf olie + een beetje om de steaks in te smeren.
Zeezout en verse zwarte peper.
2 groene of rode paprika?s.
30 ml balsamico azijn of iets meer naar smaak.
570 gram rib eye steak zonder bot, snij deze in 4 of meer plakjes van ongeveer 12mm.
Knoflook zout.
4 plakken oude provolone kaas. (125 tot 180 gram)
4 zachte witte puntjes (of brood wat je lekker vind)
Mayonaise, mosterd, ketchup, en/of wat je lekker vind om er bij te doen.s
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bereidings wijze.

Stap 1.
Snij van de champignons een stukje van de steeltjes af, maak ze schoon met een borsteltje niet spoelen met water omdat de champignons dit water zullen opzuigen en ze te sompig worden.
Spies kruislings door de ui schijven een tandenstoker of sat? prikker om de boel mooi op zijn plek te houden tijdens het grillen.
Smeer de ui schijven en champignons in met olijf olie kruid deze royaal met peper en zout.

Stap 2.
Maak je bbq klaar voor direct grillen standje hoog.

Stap 3.
Smeer je rooster even in met wat olie en leg de paprika?s er op lekker zwart maken aan alle kanten (4 tot 6 min) per kant (16 tot 24 min voor alle kanten)
Na ongeveer 8 minuten mogen de champignon en uien erbij bak deze 3 tot 4 minuten per kant mooi goudbruin.
Als ze klaar zijn mag alles er af en mag afkoelen op een snijplank, houd je bbq aan voor de steak.
De paprika ontdoen van zijn vel, de kern, en zaadjes en snijd deze dan in dunne reepjes, haal de tandenstokers/sat? prikkers uit de uien en doe alle groenten in een kom.
Doe de balsamico azijn er bij en 30 ml olijf olie en roer dit om, doe er peper en zout bij, het mengsel moet stevig gekruid worden.

Stap 4.
Smeer de steak plakken royaal in met olijf olie en kruid dit met knoflook zout en zwarte peper.
Leg de repen op je hete rooster en bak ze 2 tot 3 min per kant medium-rare. (mij lijkt dit wat lang maar ik houd van rare vul dus zelf maar in  ;) )
Doe de provolone plakjes er boven op na het draaien van de steak en doe de deksel op de bbq zodat de kaas er over heen smelt.

Stap 5.
Leg de steak op het broodje samen met de kaas doe er na smaak nog wat mayonaise of iets op wat je er lekker bij vind.
Als laatste doe de paprika,ui,en champignon mengsel er op.

Eet smakelijk.

 
Ik ben in Nederland nog nooit oude provolone tegen gekomen, alleen dulce en picante. In dit geval zou ik de picante gebruiken, aangezien je er nog mayo overheen doet en groenten. De jonge valt als smaak helemaal weg.

 
Top recept Danny. Deze ga ik ook maken. En oude provolone.......(mmmm lekker) Van de week maar eens bij de Hanos in Delft kijken en anders bij de agri Italiaan in Berkel.
 
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
 
Dominique zei:
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
Loop je zo langzaam? Is toch niet zo ver bij jouw vandaan
De Italiaan in Berkel moet je echt een keer bezoeken, jammer dat de oude Italiaan intussen weer terug is gegaan naar de Dolomieten. Maar het is daar nog steeds een feestje om spullen te kopen, niet echt goedkoop.
 
Ceriel zei:
Ga je Steven weer uitnodigen Dominique?  :D

Ik ben net een autoverkoper.. " ik zeg geen ja, ik zeg geen nee" =))
 
Dominique zei:
Ik ben in Nederland nog nooit oude provolone tegen gekomen, alleen dulce en picante. In dit geval zou ik de picante gebruiken, aangezien je er nog mayo overheen doet en groenten. De jonge valt als smaak helemaal weg.

niet bij italy in de piet heinstraat of andere delicatessen shizzl overprized winkels?
ik kijk daar nooit naar want aan mij is die kaas niet besteed  :blush:
 
Dominique zei:
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
Haha, ik ook. Rij er bijna iedere twee weken wel een keertje langs die Italiaanse Specialiteiten in Berkel, maar nog nooit gestopt  :D

Maar deze Steven & Me ga ik ook wel maken. Misschien niet deze maand maar komt wel op de shortlist van todo's.
 
Marieken zei:
Dominique zei:
Ik ben in Nederland nog nooit oude provolone tegen gekomen, alleen dulce en picante. In dit geval zou ik de picante gebruiken, aangezien je er nog mayo overheen doet en groenten. De jonge valt als smaak helemaal weg.

niet bij italy in de piet heinstraat of andere delicatessen shizzl overprized winkels?
ik kijk daar nooit naar want aan mij is die kaas niet besteed  :blush:

Nee, volgens mij niet. Maar als ik op internet kijk, krijg ik ook het idee dat ze met " aged provolone" de picante bedoelen, maar dat kan ik mis hebben hoor. Ik weet wel uit ervaring dat de picante behoorlijk picante is na verhitting.
 
DanBras zei:
Dominique zei:
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
Haha, ik ook. Rij er bijna iedere twee weken wel een keertje langs die Italiaanse Specialiteiten in Berkel, maar nog nooit gestopt  :D

Maar deze Steven & Me ga ik ook wel maken. Misschien niet deze maand maar komt wel op de shortlist van todo's.

Erg he? Dat heb je soms met bepaalde winkels. Zo ben ik ook al 100 jaar onderweg naar Bieslandhoeve. Dat is te fietsen hiervandaan.....
Deze lijkt mij ook enorm lekker, maar ik beloof niks meer.
 
DanBras zei:
Dominique zei:
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
Haha, ik ook. Rij er bijna iedere twee weken wel een keertje langs die Italiaanse Specialiteiten in Berkel, maar nog nooit gestopt  :D

Maar deze Steven & Me ga ik ook wel maken. Misschien niet deze maand maar komt wel op de shortlist van todo's.
Als je er op een zaterdag langs rijdt moet je echt even stoppen (andere dagen is hij niet open). Echt heerlijke spullen.
 
Dominique zei:
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
Vandaag bij de Hanos geweest, maar helaas geen provolone picante cq aged. Wel andere, hele lekkere, kaasjes meegenomen :D
 
McPeet zei:
Dominique zei:
O, die in Berkel ben ik al 15 jaar naar onderweg... Bij Hanos nog niet gekeken, goeie tip.
Vandaag bij de Hanos geweest, maar helaas geen provolone picante cq aged. Wel andere, hele lekkere, kaasjes meegenomen :D

Maar picante hebben ze wel bij de Sligro, daar heb ik hem al eens gekocht. In ieder geval Forepark.
 
Is er een vervanger voor die kaas die wel in de supermarkt te koop is ?
Ik kan op internet niet echt wat vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan