BasBQ
Beef en Steak

steven & me december 2014: lamskebabs met koriander chutney

Nou je het zo zegt...
maakt niet zoveel uit... maak ik ze toch nog een keer; is geen straf hoor...;-)
 
Dominique zei:
Lamsvlees is behoorlijk vet, vandaar dat het zo rookt. Ik heb een giga-achterstand met Steven&Me, sterker nog, ik moet me weer opnieuw gaan voorstellen aan Steven, ik denk dat hij mij niet meer herkent
( blijkbaar is mijn tweede naam Sjaak Afhaak) =))
Ik kan me niet voorstellen dat hij jouw kan vergeten, zelfs al zou hij het willen lukt dat niet.

En het gekke is dat ik het nog positief bedoel ook.

Maar ook deze moet ik zelf inhalen, loop ook iets achter.
 
nix13 zei:
Dominique zei:
Lamsvlees is behoorlijk vet, vandaar dat het zo rookt. Ik heb een giga-achterstand met Steven&Me, sterker nog, ik moet me weer opnieuw gaan voorstellen aan Steven, ik denk dat hij mij niet meer herkent
( blijkbaar is mijn tweede naam Sjaak Afhaak) =))
Ik kan me niet voorstellen dat hij jouw kan vergeten, zelfs al zou hij het willen lukt dat niet.

En het gekke is dat ik het nog positief bedoel ook.

Hihi, ik neem het gewoon als complimet hoor. Hoppa in mijn zak! =))
 
Laatste bbq van het jaar moet in stijl, dus een S&M
door alle december drukte was ik blij met dit wat simpelere gerechtje.

de ingredienten
20141229_151441.jpg


Het mengsel
20141229_152527_2.jpg

dochter wou gelijk eten

Hangen maar
0Ra3gWQxbuloeMacpmFBQPKLgCkaOT-JB7aZISCFf0c=w594-h560-no


op de bbq
20141229_182052.jpg
20141229_182125.jpg


op bord het !!150ste!! bbq gerecht dit jaar :D :D :D
OS6RiXq2Sf1dUxapBnNqeSphCNZpXF_ER5xmkzb2Mc4=w594-h560-no


Waar waren die bakstenen nou goed voor? Lijkt me niet dat het bij direct grillen zoveel scheelt met temperatuur.
Op naar een mooi 2015 met nog meer bbq sessies
groet,
KippetjeHaasje
 
wegens tijdgebrek en ziekte deze nog steeds niet kunnen maken........


L-) L-) L-)
 
KippetjeHaasje zei:
Waar waren die bakstenen nou goed voor? Lijkt me niet dat het bij direct grillen zoveel scheelt met temperatuur.

zodat het gehakt mooi aan de spies blijft en niet deels blijft plakken aan je rooster?
deze ziet er zeker goed uit, denk dat hij ook maar op mijn todo lijst moet...
 
Beschaamd meld ik mij,  mijn eigen recept veeeeels te laat maar bij deze....

I.p.v. koriander chutney (foutje in de logistiek)  :blush: had ik  er turks brood bij  en tomatensalsa  gemaakt

De groepsfoto
20150118_123617_zpsweuhtcgx.jpg


Mengsel om de spiezen gekneed
20150118_125247_zpsnhfxkj6d.jpg


Op de WGA
20150118_162536_zpsaalzpww7.jpg


Klaar om te eten
20150118_163656_zpsmmgkvk1g.jpg


Helaas geen foto met het turkse brood en de salsa  :-/ dus niet gegeten  :blush:

Wat vonden we ervan:
Erg lekker, het gehakt werd voor mn neus gemalen door de turkse slager dus super vers en samen met de kruiden een erg smakelijk geheel. Ook mijn vrouw vond dit lekker dus dit zal wel een blijvertje worden.
 
Ik heb vandaag deze als inhaler gemaakt.

Uiteraard trappen we af met de groepsfoto, ik heb het lamsgehakt vervangen door rund. Lamsgehakt wordt door 3 mensen hier in huis niet met open armen ontvangen, dus vandaar.....

20150119-_MG_3050.jpg


Direct na het eten mochten we op een tien minuten gesprekje van Eline komen en de juf wist ons te vertellen dat ze goede fijne motoriek had. Ik wilde bijna zeggen dat we dat vaak trainen met scherpe messen, maar dat komt vast niet zo verantwoord over ;)

20150119-_MG_3048.jpg


Daarna even fijn de ingredienten in een kom, mijn gehakt zit op links daar zit wel pepers door ;)

20150119-_MG_3051.jpg


En dan niks geen bakstenen, de WGA op het aanrecht gezet...

20150119-_MG_3052.jpg


En er dan een paar minuten later nog net op tijd het gehakt kunnen vangen en dan kun je blijven klooien of je improviseert....

20150119-_MG_3054.jpg


Tja mijn afzuigkap buiten moet toch maar een beetje opgevoerd worden :D

20150119-_MG_3057.jpg


En omdat het door de week is en ik eigenlijk geen vergunning heb voor door de week, heeft mijn vrouw de rest van het eten verzorgd en dan ziet het geheel er zo uit op je bord...

20150119-_MG_3059.jpg


Enne wat vonden we er dan van. Nou deze komt niet in de top 20 van S&M, ik ga dus 2 sterren uitdelen aan deze S&M..... Niet vies, maar zeker niet geweldig...
 
Ja, duh! Dat komt omdat je A. geen lamsgehakt had. B. de kebabs opgevangen hebt. Zo help je elk authentiek recept om zeep. =))
 
Dominique zei:
Ja, duh! Dat komt omdat je A. geen lamsgehakt had. B. de kebabs opgevangen hebt. Zo help je elk authentiek recept om zeep. =))

Tja ik heb gewoon moeite met authoriteit, dus moet altijd ergens van afwijken =))

Enne jij mag hier niet posten, eerst weer eens een S&M maken....
 
structor zei:
Enne wat vonden we er dan van. Nou deze komt niet in de top 20 van S&M, ik ga dus 2 sterren uitdelen aan deze S&M..... Niet vies, maar zeker niet geweldig...
Ja, duh! Dat komt omdat je A. geen lamsgehakt had. B. de kebabs opgevangen hebt. Zo help je elk authentiek recept om zeep. =))
 
Punt 1.
Hallo! Wil je mij even de tijd geven, als computerblondje om mijn reactie te editten. Holymoly.

Punt 2. Je hebt gelijk. Ik doe mijn naam Sjaak Afhaak, eer aan. Mea culpa, mea maxima culpa.
 
Hoppa,... hier mijn bijdrage:

Was een goede afwisseling van Steven Raichlen en vonden het erg lekker. Heb gelijk voor de gelegenheid mijn spiesen op maat gemaakt zodat het allemaal nog mooier passend is op de Medium.


Zoals altijd alles even verzamelen:

2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 01 by Bidle, on Flickr


2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 02 by Bidle, on Flickr


Worstjes klaar op de spiesen:

2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 03 by Bidle, on Flickr


2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 04 by Bidle, on Flickr


2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 05 by Bidle, on Flickr


2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 06 by Bidle, on Flickr



En klaar om te eten:


2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 07 by Bidle, on Flickr


Uiteraard de vertrouwde close-up:

2014-12-13 lamskebabs met koriander chutney 08 by Bidle, on Flickr



Bedankt voor het kijken en tot de volgende! :)
 
Ik kan daar bijna een hapje van nemen... zalig zeg, die laatste foto vooral!
 
Vandaag was het weer zover. MR. Steven is er weer geweest.

De ingredi?nten.






De kebabs


Op de Q ermee




Klaar




Ik vond het echt heerlijk. De vrouw is geen voorstander van lam dus die vond het minder.
 
Hier in huis helaas weinig animo voor lamsgehakt en koriander. Vandaag variant gemaakt met rundergehakt en bieslook/basilicum.
De kombi van parelcouscous met granaatappel vonden we erg lekker


De line-up

ff kneden

Rolletjes maken en in de koelkast

Strepen trekken op de gasser

Goed op temperatuur laten komen en.....

..aanvallen maar.
Heerlijk gegeten
 
Ziet er weer heerlijk uit!
 
Ziet er super uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan