BasBQ
Beef en Steak

Steun voor dutchoven

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Ik heb een nieuwe steun voor mijn pannetjes gekregen.
Voorheen zettd ik die op stenen de briketten konden slecht onder de DO.
Na wat "denk" werk een steun gemaakt van beschikbaar restmateriaal. Is wat zwaar uitgevallen, maar dat mag de pret niet drukken.

1609853995154_1609853983324_IMG_4277.JPG


IMG_4278.JPG


IMG_4276.JPG


IMG_4279.JPG
 
Dat lijkt me een ideale sudder-hoogte. Ik gebruik een kruis van Petromax hiervoor, daarmee zit je dichter op de kooltjes.

Super degelijk ding zo te zien!
 
Dat lijkt me een ideale sudder-hoogte. Ik gebruik een kruis van Petromax hiervoor, daarmee zit je dichter op de kooltjes.

Super degelijk ding zo te zien!
Deze is 8 cm hoog en kan niet tussen de roosterspijlen in vallen.
 
Dat is een heeeeeeele stevige steun geworden (y)(y):ROFLMAO:
 
Ik heb een nieuwe steun voor mijn pannetjes gekregen.
Voorheen zettd ik die op stenen de briketten konden slecht onder de DO.
Na wat "denk" werk een steun gemaakt van beschikbaar restmateriaal. Is wat zwaar uitgevallen, maar dat mag de pret niet drukken.

Bekijk bijlage 14002

Bekijk bijlage 13999

Bekijk bijlage 14000

Bekijk bijlage 14001
Begrijp ik het nu goed dat je brandstof dan naast de pannen komt en nooit rechtstreeks onder de pan. Wat is daar het voordeel van?
 
Begrijp ik het nu goed dat je brandstof dan naast de pannen komt en nooit rechtstreeks onder de pan. Wat is daar het voordeel van?
Wellicht heb ik het verkeerd geschreven. Briketten komen onder de ketel of skillet. Voorheen had ik ddze op stenen van 5 cm hoog staan. Dit steuntje is 8 cm en geeft iets meer ruimte tussen de briketten en het gietijzer.
 
He Peter, ga je deze ook in productie nemen? Want ik wil er wel eentje afnemen van je. En ik ben vast niet de enige.
 
He Peter, ga je deze ook in productie nemen? Want ik wil er wel eentje afnemen van je. En ik ben vast niet de enige.
Helaas, ik ben geen productiebedrijf. ;) Op verzoek wil ik wel een schetsje maken, maar ik denk dat je dit ook van scratch kan.
Kijk ergens voor een stukje hoeklijn (CS of Austenietisch RVS) en je bent koopman.
 
Op deze manier kan je hem toch niet even naast het vuur zetten.
 
Op deze manier kan je hem toch niet even naast het vuur zetten.
Wellicht begrijp ik je vraag niet. Naast de steun is voldoende ruimte op het kolenrooster om een kleine ketel langs te zetten.
Als ik een pan van het vuur moet halen zet ik hem meestal ff op mijn bijzettafeltje. BLijft daar best ff warm om bv de kolen te schikken of bij te vullen.

IMG_4288.JPG
 
Heel gave mod! Mooi uitgedacht!

Toevallig kwam ik afgelopen week deze tegen (niet handig ín een bbq maar mogelijk met wat aanpassingen toch mogelijk te maken)


Succes met pruttelen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan