BasBQ
Beef en Steak

Stel je BBQ Team voor!

Even voorstellen.

Al geruime tijd lid van het forum, enthousiast gemaakt door alle foto's en verhalen van diverse leden, ben ik naar Hasselt geweest om eens te kijken hoe het er aan toe gaat op een BBQ wedstrijd.  Daar was ik gelijk verkocht. Ik wilde ook wel eens meedoen. Toen heb contact met Harry Havinga gehad of er nog plek was op TS2014.  Dat was er, dus gelijk een team samengesteld ( mijn vrouw, mijn vader en ik) en regelen oefenen etc etc.

Dit weekend dus in actie geweest met " de Vliegende Hollander BBQ team"
Deze eerste wedstrijd tevreden afgesloten met een goed resultaat met 28ste overall.

Als team moeten we nog veel leren, wel heb ik al een aantal van jullie persoonlijk mogen ontmoeten, maar door de drukte nog niet allemaal :). De volgende wedstrijd zal hopelijk wat relaxter zijn...
 
Eerste wedstrijd 28ste dan ben je goed p weg
 
Goed gedaan hoor! En als er vragen zijn dan horen we het wel ;)
 
netjes gepresteerd hoor
 
Hallo, eventjes ons team voorstellen ook. Al een zestal jaar ben ik serieus met bbq bezig, aangestoken door een oudcollega die lid is van een bbq-team (De Fielesoofen). Na een aantal wedstrijden te hebben bezocht kon ik de drang niet weerstaan om zelf mee te gaan doen. Ik schreef me in en trok een aantal andere mensen mee in m'n avontuur. Ons team: Tjoppie Doppie BBQ team (wat zoveel betekent als eten en drinken in het Zuidafrikaans). Het zijn vooral m'n beste vriend en ik die het team wat op de rails trekken, ook m'n schoonvader gaat mee en een buurman die al heel z'n leven in een slachthuis doorbracht... Geen van m'n collega's heeft ervaring met zelf low and slow bbq'en, maar dat kan de pret niet drukken.

In oktober nemen we voor het eerst deel aan een wedstrijd: De Ruhrpott wedstrijd. We hopen vooral op een leuke driedaagse en als het even kan niet overall allerlaatste te eindigen... Verder willen we ons vooral laten kennen zoals we zijn: een groepje mannen met een voorliefde voor Belgische streekbiertjes en varkentjes...
 
Mooi man, vol in het avontuur =D>
 
helemaal leuk, welkom in het wedstrijd circuit
 
Achieltje zei:
Hallo, eventjes ons team voorstellen ook. Al een zestal jaar ben ik serieus met bbq bezig, aangestoken door een oudcollega die lid is van een bbq-team (De Fielesoofen). Na een aantal wedstrijden te hebben bezocht kon ik de drang niet weerstaan om zelf mee te gaan doen. Ik schreef me in en trok een aantal andere mensen mee in m'n avontuur. Ons team: Tjoppie Doppie BBQ team (wat zoveel betekent als eten en drinken in het Zuidafrikaans). Het zijn vooral m'n beste vriend en ik die het team wat op de rails trekken, ook m'n schoonvader gaat mee en een buurman die al heel z'n leven in een slachthuis doorbracht... Geen van m'n collega's heeft ervaring met zelf low and slow bbq'en, maar dat kan de pret niet drukken.

In oktober nemen we voor het eerst deel aan een wedstrijd: De Ruhrpott wedstrijd. We hopen vooral op een leuke driedaagse en als het even kan niet overall allerlaatste te eindigen... Verder willen we ons vooral laten kennen zoals we zijn: een groepje mannen met een voorliefde voor Belgische streekbiertjes en varkentjes...

Cool hoor! Succes op jullie eerste wedstrijd!
 
Het begon allemaal bij ons bij de eerste event georganiseerd door Harry. De eerste keer dat hij in het Twiske stond liepen wij er al rond te snuiven. Ik was meegenomen door mijn goede vriend Leander die al wat meer met het q'en bezig was. Daar in het Twiske zeiden wij al tegen elkaar dat wij ook een keer moesten gaan meedoen. Een jaar later, weer in het Twiske, waren wij weer alleen maar als bezoekers maar wel al met veel meer kennis. Wij kwamen nog wat durf te kort om die stap te gaan maken. Ook hadden wij nog niet genoeg ruimte/spullen om de vier gerechten te maken.
Maar toen kwam wel de beslissing om veel te gaan oefenen en meer Q's te gaan regelen. Wij moesten en zouden het jaar daarop gaan meedoen.

Er kwam een WSM en ik ging een UDS maken. Ook spamde wij Harry continue met vragen die hij weer netjes beantwoorde. Vooral toen duidelijk werd dat niet het Twiske maar Hoofddorp de locatie zou worden. Nu is Hoofddorp niet ver voor ons maar het Twiske was zowat in de achtertuin. Het zorgde wel voor wat twijfel bij ons.

De naam was snel bedacht. Wij komen beide uit Monnickendam en omdat veel teams die iets met 'smoking' in hun naam hebben (hoe zou dat nou komen?) was de naam 'Smoking Monnicks' eigenlijk wel logisch.
Vlak voor de wedstrijd kwam er een derde teamlid bij voor de extra handjes zoals hij het verwoorde want hij vond zich niet zo ervaren met het Low & Slow werk. Nu waren wij dat ook niet maar in het land der blinden........

Op de Tony Stone 2013 was niet laatste worden ons doel en dat was zeker gelukt. 11de met de kip en een 8ste notering met de spareribs overtrof onze stoutste verwachtingen.
Inmiddels hebben wij ook meegedaan met Tony Stone 2014 met helaas een wat mindere score en wij zijn al ingeschreven voor de 2015 versie.


 
Mooi, succes! Voor mij is Twiske n?g meer mijn achtertuin dan bij jullie (Landsmeer), dus als jullie komend seizoen handjes nodig hebben houd ik me aanbevolen. Ik twijfel nog of ik de ervaring heb om echt mee te doen met wedstrijden, maar een helpende hand bied ik hierbij aan :)
 
Met gepaste trots mag ik bekend maken dat er een nieuw barbecueteam geboren is.

Samen met Ceriel Schuirink en Rene de Regt gaan we in 2015 onder de naam:


Beter wordt het niet ? BBQ


meedoen aan ten minste 1 wedstrijd, onze eigen BBQ Society Cook-Off. Inmiddels ingeschreven en plaatsje 25 kunnen verzilveren.

Alle 3 zijn we actieve KCBS juryleden en alle 3 zijn we van mening dat je pas echt goed kunt jureren als je zelf ook eens aan een wedstrijd mee hebt gedaan. En wie weet wat daar dan nog verder uit voortvloeit?.

We hebben een (beperkte) website www.beterwordthetniet-bbq.nl en een FB pagina waar we je op de hoogte houden van onze trainingen.

Dat we er zin in hebben mag duidelijk zijn, we maken ons geen illusies maar zetten ons in om er het beste uit te halen. Vandaar de naam: Beter wordt het niet

Gloeiende groet

Camiel, Ceriel en Rene
 
gaaf mannen,
veel succes op de wedstrijd(en)  :)
 
Super goed dat jullie dit doen :) heel veel succes en bedankt voor alle wedstrijden die jullie vrijwillig judgen :D
 
Voorlopig blijven we de andere wedstrijden natuurlijk met veel plezier jureren Gerard!
 
Beter wordt het niet? Let me be the judge of that =))

Succes heren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan