BasBQ
Beef en Steak

staalconstructies smokers

de haan

Tondelzoeker
Berichten
14
Hallo mede-bbq'ers hier de beloofde foto's van mijn bbq's,(staalconstructies). De zwarte bbq ik al 3 jaar mee en aan het experimenteren.
De andere zijn in aanbouw i.v.m. met de toenemende verhuurvraag en verkoop op bestelling wat ook goed loopt.
Wie heeft er een idee om de vuurbox te smoren i.v.m. de temperatuurwisselingen in het bbq-gedeelte?
IMAG2010_zps90b414ab.jpg

3 op een rij.
IMAG2005_zpsa92bb46d.jpg

Kleppen dicht.
IMAG2003_zps6d8ecab3.jpg

Mijn eerste smoker.
IMAG2006_zpse68c0c63.jpg

en de laatste.
 
Mooi hoor, zo'n setje!!!
 
die zien er goed uit
 
Jaloers! ;)
 
Mooi, wat bedoel je met smoren ? Ik heb eens gewerkt met een offset waar aan de binnenkant van de vuurbox naar de kamer ook een klep zat. Hiermee kon je de opening naar de kamer verkleinen en vergroten Bedoel je dit ?
 
Boldeagle zei:
Mooi, wat bedoel je met smoren ? Ik heb eens gewerkt met een offset waar aan de binnenkant van de vuurbox naar de kamer ook een klep zat. Hiermee kon je de opening naar de kamer verkleinen en vergroten Bedoel je dit ?
Boldeagle zei:
Mooi, wat bedoel je met smoren ? Ik heb eens gewerkt met een offset waar aan de binnenkant van de vuurbox naar de kamer ook een klep zat. Hiermee kon je de opening naar de kamer verkleinen en vergroten Bedoel je dit ?
jadat bedoel ik maar is dat een dichte klep of zitten daar ook nog sleuven in om de rook nog door te laten?.
 
Was een schuin aflopende klep waarmee je de opening van de vuurbox naar de kamer kleiner kon maken een beetje een vlinderklep idee. verder geen openingen oid. gewoon 90 graden traploos verstelbaar van open tot dicht.  werkte prima om de temperatuur te regelen
 
goeiedag eem: wat een mooie verzameling. B-)

maaar wie zoiets kan maken kan toch ook zelf wel een verstelbare klep bedenken en maken die de firebox smoort. :-/
  de inlaat van de firebox lijkt me ook behoorlijk royaal en niet miniem af te stellen.

en ben ik benieuwd of deze vraag komt naderhand van klachten van klanten die huren van jou, of is dit jouw eigen probleem.
kan me trouwens ook niet voorstellen dat klanten/leeken overweg kunnen met een ofset smooker.
is wel stoer zo een ding huren en wat fik dr in stoken ,maar verder...????
of verhuur je jezelf dr ook bij zodat er goed bereidt vlees genuttigd word

 
AV zei:
goeiedag eem: wat een mooie verzameling. B-)

maaar wie zoiets kan maken kan toch ook zelf wel een verstelbare klep bedenken en maken die de firebox smoort. :-/
  de inlaat van de firebox lijkt me ook behoorlijk royaal en niet miniem af te stellen.

en ben ik benieuwd of deze vraag komt naderhand van klachten van klanten die huren van jou, of is dit jouw eigen probleem.
kan me trouwens ook niet voorstellen dat klanten/leeken overweg kunnen met een ofset smooker.
is wel stoer zo een ding huren en wat fik dr in stoken ,maar verder...????
of verhuur je jezelf dr ook bij zodat er goed bereidt vlees genuttigd word
AV zei:
goeiedag eem: wat een mooie verzameling. B-)

maaar wie zoiets kan maken kan toch ook zelf wel een verstelbare klep bedenken en maken die de firebox smoort. :-/
  de inlaat van de firebox lijkt me ook behoorlijk royaal en niet miniem af te stellen.

en ben ik benieuwd of deze vraag komt naderhand van klachten van klanten die huren van jou, of is dit jouw eigen probleem.
kan me trouwens ook niet voorstellen dat klanten/leeken overweg kunnen met een ofset smooker.
is wel stoer zo een ding huren en wat fik dr in stoken ,maar verder...????
of verhuur je jezelf dr ook bij zodat er goed bereidt vlees genuttigd word
zeker kan ik dat wel maar ben benieuwd naar andere oplossingen en ideeen zodat ik tot een goed
en degelijk eindresultaaat kan komen,en meestal verhuur ik hem aan mensen waar een kok of iemand met enige
ervaring aanwezig is en dat verloopt tot opheden prima. mvg ger nijkamp.
 
ik denk geen vlinderklep systeem want die hebt een as in de hart van de doorgang.
een klep boven in de firebox scharnierend lijkt me beter zodat ie tot verstelbaar steeds minder hitte/ warmte blijft scheppen net zolang tot ie gesloten is en dan smoort.
en de bediening mee iets van een afsluiter handwiel
 
Als aanvulling op Peter, ik bedoel idd meer een halve vlinderklep. of eigenlijk klep dan. sorry ben ook geen metaal man  :p
 
Boldeagle zei:
Als aanvulling op Peter, ik bedoel idd meer een halve vlinderklep. of eigenlijk klep dan. sorry ben ook geen metaal man  :p
super bedankt voor het meedenken gr ger.
Boldeagle zei:
Als aanvulling op Peter, ik bedoel idd meer een halve vlinderklep. of eigenlijk klep dan. sorry ben ook geen metaal man  :p
 
AV zei:
ik denk geen vlinderklep systeem want die hebt een as in de hart van de doorgang.
een klep boven in de firebox scharnierend lijkt me beter zodat ie tot verstelbaar steeds minder hitte/ warmte blijft scheppen net zolang tot ie gesloten is en dan smoort.
en de bediening mee iets van een afsluiter handwiel
super bedankt voor het meedenken gr ger.
AV zei:
ik denk geen vlinderklep systeem want die hebt een as in de hart van de doorgang.
een klep boven in de firebox scharnierend lijkt me beter zodat ie tot verstelbaar steeds minder hitte/ warmte blijft scheppen net zolang tot ie gesloten is en dan smoort.
en de bediening mee iets van een afsluiter handwiel
 
bedankt voor het meedenken gr ger.
 
Boldeagle zei:
sorry ben ook geen metaal man  :p

sorry en ik heb niks met volledig doorlezen.en las alleen vlinderklep.

dus  Mike : heb ffn tijd genomen te lezen en blijkt  we bedoelen t zelfde .

das mooi shit voor de Haan ,want hebt hij  dus  nog steeds maar 1 tip voor zn aanpassing.
 
Ger, kom zaterdag bij ons, dan laat ik je zien hoe ik t op los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan