BasBQ
Beef en Steak

Spiffs from scratch

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.893
Vroeger zou ik bij deze foto gedacht hebben: 'lekker koekjes' nu ik een tijdje hier rondhang denk ik 'lekker Spiffs Burgers!" prachtig burger-malletje dankzij Noskos.



Ik besloot ze helemaal zelf vanaf scratch te maken, mooie doorregen riblappen gehaald bij mijn Vriend de Slager:



Mooie blokjes maken die kort even aanvriezen om het vet niet te laten versmeren:



Kruidenmengsel volgens Spiffs maken:



Dan lekker grof malen met de Kitchen Aid:





Na tweede keer malen was ik tevreden met de structuur en kon het kruidenmengsel erbij om lekker te mengen:



Toen kwam die koekdeksel van pas:



Wat zijn burgers zonder lekker plakje Smokey Bacon?



Burgertjes kort grillen (4 minuten per kant bij 180-200?C op de BGE onder een zeiltje tegen de regen:



En dan het allerleukste... zelf lekker opbouwen en iedereen deed dat natuurlijk naar eigen smaak:









En dat was smullen hoor... heerlijk lunch gerechtje!

Bedankt voor het kijken, smakelijk!
 
Dat is een best broodje!!
 
Dat ziet er goed uit zeg
 
dat zijn de betere broodjes hamburger
 
Ze waren echt heerlijk!
 
Ik gebruik ook altijd Spiffs zijn recept. Ze zien er heerlijk uit dus dat zal genieten geweest zijn.
 
Prima burgertjes met mooie grillmarks
 
Gaaf hoor !!!!ik heb die vleesmolen van KA ook eindelijk mogen kopen van de penningmeester
 
Lekker hoor!
Met welke tool van je kitchenaid meng je vervolgens de kruiden door het gehakt? De deeghaak? Hij zit er zo ver in op de foto dat ik het er niet uit kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan