BasBQ
Beef en Steak

Speenvarken, Worsten en Moinkballs

 
 

Gasburner

Kooltjesharker
Berichten
149
Gisteren was weer onze jaarlijkse worstmakerij, dit keer met speenvarken en voor tussendoor moinkballs (eerste keer) gemaakt)
Het begon vroeg in de ochtend met het speenvarken

image1_zpsdedzgmsk.jpg


Het gereedmaken van de stopbus en de tafel
image2_zpsd7u644od.jpg


Ondertussen met de moinkballs bezig (Noskos Basic Rub en Sweet Baby Ray saus), die langer duurde dan verwacht (2 uur en 1 kwartier op mijn gas barbecue met een constante temperatuur van 110C en rook van kersenhout)
image3_zpsilisufjy.jpg


Een uur of 4 was het speenvarken klaar en kon het aansnijden beginnen
image4_zpsazcydxg2.jpg


En de worsten waren ook weer gedaan
image6_zps04xen94i.jpg

Dit is slechts een klein beetje, we hadden bij elkaar 25 kilo worst met verschillende internationale recepten.

Vandaag begonnen met (koud) roken en over een week of 4/5 wordt het weer smullen van gedroogde worst met een lichte rooksmaak!  :p
image5_zpsrxrinvon.jpg
 
Klopt, ben er druk mee bezig om ze zichtbaar te krijgen.
 
Ben benieuwd, het klinkt in ieder geval goed! :)
 
ziet er goed en gezellig uit
 
Ziet er top uit!
 
Dat is een prima dagje geweest !
 
Lekker varkentje!
 
Yum! Mooie opzet voor dat varkentje zo zeg. Hoeveel kooltjes had je nodig en wat voor gaartijd praten we over?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Yum! Mooie opzet voor dat varkentje zo zeg. Hoeveel kooltjes had je nodig en wat voor gaartijd praten we over?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Bedankt!
Ongeveer 15 kilo houtskool (geen briketten) verbruikt en 6 uur rustig rondgedraaid om te garen.
 
En het resultaat van onze inspanningen bijna een maand geleden:

image1_zpscm7reslj.jpg


image3_zpsahxjyqjl.jpg


Op verzoek van de rest van het gezin iets minder pittig gemaakt dan vorig jaar, zodat ze dit jaar bij allemaal in de smaak vallen!
 
Lijkt me lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan