BasBQ
Beef en Steak

Spareribs

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Vandaag moest ik ribben kopen. Dus vol goede moed naar de Makro. Bijna alles uitverkocht, morgen 9 uur nieuwe voorraad, alles was vandaag binnen een uur weg volgens de verkoper. Deze lagen er nog. Nooit eerder gezien, kent iemand ze?

FA709625-E759-4F43-A831-5091A51142FC-3537-0000048D5953DBBF_zps1fe21e15.jpg


08787D71-42F0-473E-8B2D-97990CFEE88B-3537-0000048D43DCB4C8_zps2e32681c.jpg


Alvast 1 nadeel: ze zitten allemaal aan elkaar gevroren. Nu maakt me dat van het weekend niet uit omdat er toch circa 30 man komen eten maar normaal is dit niet prettig.
 
Onbekend voor mij bij de Makro, maar volgens Google een Duits slagersbedrijf.
Op zich niet verkeerd maar alles vastgevroren in 1 doos is ook niet mijn voorkeur.
De blauwe doos was eerst ook 1 voor 1 verpakt maar de laatste tijd kom ik deze ook 2 om 2 tegen. Niet fijn maar beter dan 15 stuks bij elkaar !
 
Ken ze niet, maar zien er goed uit (op het samengevroren na dan)
 
Begrepen dat ze uit Duitsland komen en zijn buikribben, st. louis style cut gesneden. Helaas niet per twee verpakt maar als 1 klomp, lastig uit elkaar t halen dus. Of ze beter zijn dan de blauwe doos, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
 
zijn prima ribben hoor! heb ze vaker gehad. Ze zijn alleen klote verpakt. Zijn inderdaad buikribben. Smaak is goed. Zelden een shiner gehad in deze doos. Wel vaak botsplinters, maar dat snij je weg. Mijn ervaring is dat je deze doos niet te lang in de vriezer kunt laten, je krijg door deze manier van verpakken nogal snel vriesbrand.
 
Zo, vanmiddag de laatste op de Q gehad. De hele doos in 2 dagen weg met dank aan de familie  ;)

2DBDEC7F-7924-424B-B81A-A0BFFFA96EBE-668-000000447F44B846_zps3ca852a6.jpg


Overigens waren ze heerlijk en vond ze beter als de blauwe doos. Nadeel is dat ze niet per stuk verpakt zijn.
 
Big-T zei:
Mijn ervaring is dat je deze doos niet te lang in de vriezer kunt laten, je krijg door deze manier van verpakken nogal snel vriesbrand.
Zijn ze nog zodanig in de doos verpakt dat je er een aantal kunt scheiden en dan vacumeren? Dat zou vriesbrand kunnen minimaliseren.
 
RedFox zei:
Big-T zei:
Mijn ervaring is dat je deze doos niet te lang in de vriezer kunt laten, je krijg door deze manier van verpakken nogal snel vriesbrand.
Zijn ze nog zodanig in de doos verpakt dat je er een aantal kunt scheiden en dan vacumeren? Dat zou vriesbrand kunnen minimaliseren.

Bij mij niet, het was een grote klomp bevroren ribben. Er zat overigens geen vriesbrand in.
 
Die vriesbrand komt wel na een maandje! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan