BasBQ
Beef en Steak

Spareribs

BasM

Tondelzoeker
Berichten
22
In het verleden wel eens spareribs van de slager gehad, maar omdat er van de zomer een paar BBQ's met meer gasten gepland staan toch maar eens naar de Makro gereden. Om de komende weekenden een beetje te proberen en te proeven (en er moet toch ook gegeten worden)

Heb alleen de verkeerde gekocht, die gaan natuurlijk wel opgegeten worden, maar heb toch wat hulp nodig.
Heb de Horeca Select dik bevleesd, zit ook in een blauwe doos maar is al gemarineerd.. beetje jammer.
Staat niks uit op dat ze voorgegaard zouden zijn dus ze gaan +/- 2,5/1,5/1 op de Q bij een 110/120graden. Maar ik zit een beetje met de marinade.. iemand hier ervaring mee? is deze een beetje smaakvol of moet ik er nog wat aan toevoegen? Of alleen het laatste uur met een lekkere saus aflakken?

Punt 2 is: welke ribbetjes moet ik wel hebben (en mensen die Makro Barendrecht kennen, waar liggen ze?)

Morgen gaan er een paar op, daar zal ik foto's van maken anders is het niet gebeurd!
 
Ze liggen er ondertussen bijna een uur op, stook voor het eerst met Makro Coco briketten, ongeveer 0,5kg aangestoken en nog zo iets koud in de ketel erbij. Is tot nu toe al 1,5uur stabiel 112graden Celsius.
 
PCGIzf.jpg


Foto is gedraaid, maar dat mag de pret niet drukken.

Probe zat vlak boven het rooster naast m'n ribbetjes, voor het eerst met Coco briketten van makro eigen merk, temperatuur bleef mooi stabiel tussen de 106-114.
2,5-1,5-1 aangehouden en het laatste uurtje 2x afgelakt met een traditionele bbq saus.

Was eigenlijk de hele week al niet helemaal fit en merkte bij de lunch al dat mijn eetlust grotendeels weg was, had gelukkig wat goede hulp bij het wegwerken van deze ribben. Zit lekker veel vlees op, moet alleen nog op zoek bij de Makro naar de NIET gemarineerde blauwe doos in de diepvries..
 
Ziet er lekker uit!
Hoe smaakten ze qua kruiden? :)
 
De kruiden springen er niet echt uit, normaal gebruik ik eigenlijk altijd de basis rub van de site van noskos, waarvan ik de balans tussen de knoflook/ui en de paprika/cayenne erg waardeer. Het vlees viel nog net niet van het bot af, maar met het vlees tussen de tanden en een voorzichtig rukje aan het bot kwam het prachtig los; precies zo als ik het het liefst heb.
 
lekker, jammer dat je er zelf niet helemaal van hebt kunnen genieten.
 
Dikbevleesde ribs zijn ook ongemarineerd te koop bij de Makro. Volgens mij in een witte doos...
Ik ken de Makro in Barendrecht alleen vanaf de buitenkant  ;), maar er is vast wel een personeelslid daar die je kan helpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan