BasBQ
Beef en Steak

spareribs

 

Mennos

Tondelzoeker
Berichten
22
sinds ik een el cheapo heb loop ik aardig op te scheppen :) op het werk over hoe lekker het is als je zelf een rub en saus maakt en dan de rub over de ribs smeert een nachtje laat inwerken en ze dan volgens de 3-2-1 methode klaar maakt.
En waar je over opschept moet je natuurlijk ook een keer waar maken, binnen 2 seconden lag er geld op tafel . ga ze maar maken werd er gezegd.
de eerste keer met de 3-2-1 methode was nog niet helemaal goed gegaan teveel tempratuur schommelingen. dus was nu best een beetje bezorgt of het nu wel goed zou gaan.
vroeg genoeg beginnen op tijd nieuwe (warme kolen) en ja hoor alles ging goed en zeker toen ik de ribs uit de folie haalde het viel zowat van het bot af was best een beetje trots :D
Toen ik ze weer op warmde maandag op het werk hadden ze nog veel te vertellen maar toen ze de eerste hap namen werden wel stil.
missie geslaagd.
c98766eef8e1f3ec9dc77f451eeb4675.jpg
337e4279b7fb77b985186c3bf6e4897e.jpg
5ac3694a9167722d1e8b78a6c6ab151c.jpg
87f74e37f1285a9d449c72c8c9020519.jpg
f1ad2719504b06bad8d6cf604110e569.jpg
 
Danny77 zei:
Ben u wel heel benieuwd naar de foto?  :D

Ik ook :) . Herkenbaar verhaal
Volgende week vrijdag ben ik aan de beurt om voor 40 collega onderners de bbq te verzorgen. Ool ontstaan door een grote mond tijdens de lunch. Nu toch wel zenuwachtig ;)
 
De druk van collega's maakt het dat je nog beter moet presteren. Ziet er goed uit allemaal en leuk dat je collega's er stil van waren;)
 
Ziet er mooi uit. Kan me goed de druk voorstellen, door hooggespannen verwachtingen van je collega's. Waar heb je die ribracks vandaan?
 
Mooie run!
 
Mooie dikke ribbels!
 
Mooie ribbels en wat zijn die rekjes van IKEA handig h?!! :D
 
de ribbels waren erg lekker ze vielen gewoon bijna uit elkaar toen ik ze uit de folie halen. heb ze dit weekend weer zo proberen te maken.
maar de eerste 3 uur het lukte mij maar niet om de smoker op een stabiele 120 graden te houden kwam niet hoger dan de 88 graden.
Had een bestelling gedaan bij vuur& rook de greek fire tubes 3 kilo ecobrasa en 10 kg dammers kolen.
had eerst een laagje koude tubes in de voorkorf geplaatst toen 20 stuks hete dammers blokken daarboven op maar ze wilden maar niet boven de 88 graden komen heb na 3 uur de korf geleegd in een weber joe. en toen maar een starter gevuld met de dammers houtskool dat ging wat beter.
op de weber kon mooi een bakje met groente die wou wel heet worden was al een uur klaar met bbq en toen was ie nog 138 graden
 
Terug
Bovenaan Onderaan