Afgelopen week rond wezen zuilen in de Makro en hier toch nog even wat vleesch gescoord.
Doos vol buikribben en een mooie procureur, niet slecht voor een pinkster weekend.
Voor beide stukken vlees eigenlijk heel saai dezelfde rubs en sprays gebruikt.
Voor de spray een simpele combi van;
100 ml Appelcider Azijn
100 ml Appelsap
100 ml Jack Daniels
Voor de rub heb ik inspiratie (aka gekopieerd) uit het Smokey Goodness boek;
50 gr Gerookte Paprikapoeder
50 gr Milde Paprikapoeder
50 gr Kristalsuiker
50 gr Zeezout
25 gr Bruine Basterdsuiker
25 gr Uiengranulaat
20 gr Knoflookgranulaat
1 el Zwarte Gemalen Peper
2 tl Gedroogde Basilicum
2 tl Gedroogde Tijm
1 tl Chilipoeder
1/2 tl Kaneel.
Voor de saus heb ik de Smokey Original BBQ Saus gemaakt bestaande uit;
100 ml Appelciderazijn
75 ml Cola
75 ml Appelsap
50 ml Worcestersaus
2 el Sojasaus
4 el Bruine Basterdsuiker
2 el Appelstroop
1 el Chipotle Tabasco
3 el van de rub
3 el Balsamico siroop
500 ml Ketchup
100 ml Honing
Om te beginnen met de procureur, beste homp vlees dit keer, insmeren met mosterd, goed in de dry rub zetten.
115 graden de Q opgestookt en op een of ander manier kreeg ik het deze run niet lekker stabiel. Van 100 tot 140 schommelend.. Dit keer eens geprobeerd het op gevoel te doen ipv alleen maar meten, uiteindelijk heeft het 11 uur geduurd voordat de procureur eens klaar was rond 22:30..
Om het uur de procureur wezen sprayen en dit geeft een mooie kleur uiteindelijk!
Voor de spareribs eigenlijk het zelfde gedaan maar veel kortere bereiding gelukkig. 115 de Q en dit keer toch mooi stabiel kunnen houden tussen 113 en 116 voor een run van 5 uur. Na het eerste uur om de 20 minuten wezen sprayen tot 2,5 uur. Wrappen en weer voor uur op de Q. Daarna uitpakken en mooi laten stijven zodat de saus eroverheen kon.
Heerlijk weekendje op de Q zo, behalve het minne weer dan..
Verstuurd vanaf mijn CPH1931 met Tapatalk
Doos vol buikribben en een mooie procureur, niet slecht voor een pinkster weekend.
Voor beide stukken vlees eigenlijk heel saai dezelfde rubs en sprays gebruikt.
Voor de spray een simpele combi van;
100 ml Appelcider Azijn
100 ml Appelsap
100 ml Jack Daniels
Voor de rub heb ik inspiratie (aka gekopieerd) uit het Smokey Goodness boek;
50 gr Gerookte Paprikapoeder
50 gr Milde Paprikapoeder
50 gr Kristalsuiker
50 gr Zeezout
25 gr Bruine Basterdsuiker
25 gr Uiengranulaat
20 gr Knoflookgranulaat
1 el Zwarte Gemalen Peper
2 tl Gedroogde Basilicum
2 tl Gedroogde Tijm
1 tl Chilipoeder
1/2 tl Kaneel.
Voor de saus heb ik de Smokey Original BBQ Saus gemaakt bestaande uit;
100 ml Appelciderazijn
75 ml Cola
75 ml Appelsap
50 ml Worcestersaus
2 el Sojasaus
4 el Bruine Basterdsuiker
2 el Appelstroop
1 el Chipotle Tabasco
3 el van de rub
3 el Balsamico siroop
500 ml Ketchup
100 ml Honing
Om te beginnen met de procureur, beste homp vlees dit keer, insmeren met mosterd, goed in de dry rub zetten.
115 graden de Q opgestookt en op een of ander manier kreeg ik het deze run niet lekker stabiel. Van 100 tot 140 schommelend.. Dit keer eens geprobeerd het op gevoel te doen ipv alleen maar meten, uiteindelijk heeft het 11 uur geduurd voordat de procureur eens klaar was rond 22:30..
Om het uur de procureur wezen sprayen en dit geeft een mooie kleur uiteindelijk!
Voor de spareribs eigenlijk het zelfde gedaan maar veel kortere bereiding gelukkig. 115 de Q en dit keer toch mooi stabiel kunnen houden tussen 113 en 116 voor een run van 5 uur. Na het eerste uur om de 20 minuten wezen sprayen tot 2,5 uur. Wrappen en weer voor uur op de Q. Daarna uitpakken en mooi laten stijven zodat de saus eroverheen kon.
Heerlijk weekendje op de Q zo, behalve het minne weer dan..

Verstuurd vanaf mijn CPH1931 met Tapatalk