Beef en Steak

Spareribs op de WGA

tdp

Kooltjesharker
Gisteren een dagje thuisgewerkt, waardoor ik het nuttige met het aangename kon combineren. Had een rekje ribben uitgelegd, wist nog niet wat ik er mee zou doen. De tuin maar eens ingelopen en de kruiden gesnoeid; roosmarijn, majoraan, citroentijm, sinaasappeltijm en gewone tijm. Deze fijngemalen, teentje knoflook, zout, peper en een goede olijfolie om er een mooie, dikke pasta/olie van te maken.

IMG_1829.JPEG

De WGA met een restje briketten en wat houtskool aangestoken, soort van hitteschild gemaakt van aluminiumfolie, 2 blokjes appel;
IMG_1830.JPEG

Vrij gemakkelijk de WGA op +/- 115 graden gehouden, voor zo'n 2,5 uur. Daarna wat houtskool toegevoegd en de ribben ingepakt met folie, zonder verdere toevoegingen.

Een uurtje verder in een soort folieboot weer teruggelegd, met een klein beetje balsamicoazijn:
IMG_1831.JPEG

Gebakken aardappeltje met peultjes en wortel erbij, je hebt niet veel nodig ;)

IMG_1832.JPEG

Sinds dat ik de WGA gekocht heb, merk ik dat de Summit vrijwel werkeloos vanaf de zijnlijn toekijkt... Wat een leuk speelgoed!

Hele mooie juicy ribs, jummy.
Vincotto is erg lekker maar is geen Balsamicoazijn
Balsamico is een echte azijn. Vincotto is een zoete druivensiroop.
Als het doel was om je ribben extra zoet te geven heb je de juiste fles gepakt. :giggle:

Point taken ;-).

Aangezien het allemaal wel heel hartig was, gekozen voor deze siroop ;). Deze variant heeft ook een mooi zuurtje wat mooi door het vlees snijdt.

Knap gedaan kerel, die WGA is in potentie een alleskunner!

Terug
Bovenaan Onderaan