BasBQ
Beef en Steak

Spareribs koop advies

Ik zou ze langer ingepakt laten en wat (warme) appelsap toevoegen aan je pakket.  :-?
 
Ik heb net een filmpje op youtube gezet.

Deze vielen zowat van het bot met een uurtje inpakken. Het ligt natuurlijk ook aan je ribben. Zijn ze dik, dun etc.

https://youtu.be/V93OBc4J_dU
 
Ja misschien toch niet goed ingepakt en volgende keer wat langer in het folie. Vallen en opstaan zullen we maar zeggen, des ondanks waren ze lekker en bedankt voor de tips allen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Voor ik ze inpak wil ik altijd dat het bot een mm of 7 te zien is. En 3-2-1 is een leidraad. Het vlees wil ook wel eens anders reageren. Spare ribs moet je een beetje leren vindt ik. Dat komt vanzelf goed :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ga vandaag wat klus ribbels maken. Ik zal een foto maken van het moment wanneer ik ze inpak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
larsdb zei:
Sligro heeft ze sowieso niet ?vers? en makro alleen kleine 300 gram ribs ?vers?. Ben opzoek naar hele ribs, vandaar.

Hanos heeft altijd hele ribs in het assortiment?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik woon hier bij 2 Sligro vestigingen, en bij beide hebben ze verse spareribs liggen, misschien moet je er even naar vragen. En ook Hanos heeft verse slabs liggen.
 
noskos zei:
Ik heb net een filmpje op youtube gezet.

Deze vielen zowat van het bot met een uurtje inpakken. Het ligt natuurlijk ook aan je ribben. Zijn ze dik, dun etc.

https://youtu.be/V93OBc4J_dU

@ Noskos.
Heerlijke ribben.
In de video gebruik je de extra dik bevleesde ribben (met ketting) dacht ik, zou je het met de wat dunnere babybacks ook op deze manier doen?
 
Richard v zei:
Voor ik ze inpak wil ik altijd dat het bot een mm of 7 te zien is. En 3-2-1 is een leidraad. Het vlees wil ook wel eens anders reageren. Spare ribs moet je een beetje leren vindt ik. Dat komt vanzelf goed :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moet zeggen dat de botten bij mij helemaal niet meer naar buiten zijn gekomen(het vlees meer gekrompen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hans zei:
@ Noskos.
Heerlijke ribben.
In de video gebruik je de extra dik bevleesde ribben (met ketting) dacht ik, zou je het met de wat dunnere babybacks ook op deze manier doen?

Ik doe altijd de 3 uur. Ik wil die bark en kleur hebben op mijn ribs. Dan pas ik de tijd in de folie aan naar de dikte. 3 kwartier voor dunne ribben, 5 kwartier voor hele dikke. De periode daarna hangt af van wanneer ze gaar zijn. Bij hele dikke racks duurt dat soms nog even.

En dat terugtrekken van het vlees heb je soms niet, of pas na de folie. Dat is voor mijn geen indicatie. Ik kook op kleur.
 
noskos zei:
Hans zei:
@ Noskos.
Heerlijke ribben.
In de video gebruik je de extra dik bevleesde ribben (met ketting) dacht ik, zou je het met de wat dunnere babybacks ook op deze manier doen?

Ik doe altijd de 3 uur. Ik wil die bark en kleur hebben op mijn ribs. Dan pas ik de tijd in de folie aan naar de dikte. 3 kwartier voor dunne ribben, 5 kwartier voor hele dikke. De periode daarna hangt af van wanneer ze gaar zijn. Bij hele dikke racks duurt dat soms nog even.

En dat terugtrekken van het vlees heb je soms niet, of pas na de folie. Dat is voor mijn geen indicatie. Ik kook op kleur.


Dank voor je antwoord, ik heb er al aardig wat gemaakt maar soms verrassen ze me toch en is het resultaat anders dan gedacht, houd het spannend en leuk. ;)
 
[quote

En dat terugtrekken van het vlees heb je soms niet, of pas na de folie. Dat is voor mijn geen indicatie. Ik kook op kleur.
[/quote]


Weet niet of dit er als een soort van sneer staat. Maar dan heb ik liever dat je effe mijn naam erbij zet. Denk dat iedereen zijn eigen manier heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je het over het terugtrekken van het vlees hebt dan is dat geen sneer. Ik heb racks gehad waarbij het vlees totaal niet terugtrekt. Gaf alleen aan dat dat voor mijn geen maatstaf is maar dat de kleur en bark dat is.
 
noskos zei:
Als je het over het terugtrekken van het vlees hebt dan is dat geen sneer. Ik heb racks gehad waarbij het vlees totaal niet terugtrekt. Gaf alleen aan dat dat voor mijn geen maatstaf is maar dat de kleur en bark dat is.
Gaat mij erom hoe je het zegt. Maar goed  ik ga daar effe lekker boven staan :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
We hebben het nu nog steeds over fell of the bone?
Hetgeen ik niet van hou, geef mij maar meer bite, maar kleur en bark spreekt me wel aan.

Zou je dan eerder korter inpakken of niet inpakken en korter op hogere temperatuur?
 
Ik zie trouwens dat we heel erg of topic gaan. Laten we het weer over de aanschaf gaan hebben. Voor alle andere vragen kan een nieuw draadje worden gestart.
 
noskos zei:
Ik zie trouwens dat we heel erg of topic gaan. Laten we het weer over de aanschaf gaan hebben. Voor alle andere vragen kan een nieuw draadje worden gestart.

Dat dus. Forumsponsor misschien? 
 
Hoi,

ik weet niet waar je woont maar hier in de Bollenstreek(Lisse) halen wij ze bij BOLLENSTEAK.NL
of bij VANDERELSTVLEES.NL


Groetjes Richard.
 
Heb zelf wel een makro pas, maar geen sligro pas. Kan je bij de hanos een pas krijgen als je een kvk hebt dat niet horeca gerelateerd is?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan