BasBQ
Beef en Steak

Spareribs in 3-2-1...bah bah en nog eens bah.

 
 

Iman

Tondelzoeker
Berichten
13
Wat had ik een trek in spareribs. Snel even naar de Hanos een paar ribjes gehaald. Vel ervan af gehaald.
Een rub gemaakt van zout, peper, paperikapoeder.


De ribs licht ingesmeerd met de rub.



Licht ingesmeerd met gele mosterd. (Tip kwam ik tegen op dit forum)


Daarna de andere rub van paprikapoeder, uienpoeder, knoflookpoeder, bruine suiker, zout, chilipoeder en peper erover.


De bbq klaarmaken voor de snake methode.


Na een 3 uur op 110 graden de ribs inpakken in alumiumfolie.


Na 2 uur in de folie. De folie verwijderen en het sap opvangen en toevoegen aan de bbq saus. Hiervoor heb ik de Sweet smokey honey van Remia gebruikt.
Een scheutje Laphroaig 10 jaar (mag natuurlijk ook een andere whisky zijn), een lepel extra honing erin en dan de saus opwarmen. De ribs ermee insmeren.


Na een uur de ribs van de bbq halen.


Het vlees was heerlijk sappig en precies goed gaar. Je kon het vlees uit elkaar scheuren en het vlees bleef netjes aan het bot zitten.
De aardappeltjes zijn gedrenkt in roomboter met mediterrane kruiden en rozemarijn, gegaard in de oven...

Bah!  ;)

 
Ik zie het al, das niet lekker... Ik ruim het wel even voor je op
Argh... volgend weekend ook maar ffies ribbels maken
 
stuur maar op, dan zal ik ze wel voor je vernietigen  ;)
 
Ik zou ze zeker niet opeten zo.  :D !
Woon je toevallig in de buurt?
Dan haal ik ze wel even op en zorg dat het weg komt. :)
 
Die zou ik ook niet eten ;). Man man zien er super uit!
 
Dan te bedenken dat er mensen zijn die voorgekookte ribs eten, brrrrrrrrr.
 
Goed bezig!!!

Sinds ik zelf spareribs klaar maak op de BBQ ben ik verpest :p
Er zijn maar weinig restaurants wat kunnen tippen een zelf gemaakte sparerib met de 3,2,1 methode.
En dan heb ik nog niet gesproken over de kant en klare sparerib die verkocht worden in de super markten.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar de sparerib die afkomstig is van het buik van het varken.
Dit stuk vlees heeft veel meer smaak naar mijn inziens.
 
Lars89 zei:
Goed bezig!!!

Sinds ik zelf spareribs klaar maak op de BBQ ben ik verpest :p
Er zijn maar weinig restaurants wat kunnen tippen een zelf gemaakte sparerib met de 3,2,1 methode.
En dan heb ik nog niet gesproken over de kant en klare sparerib die verkocht worden in de super markten
.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar de sparerib die afkomstig is van het buik van het varken.
Dit stuk vlees heeft veel meer smaak naar mijn inziens.
+1
 
Helemaal waar. Er is niets lekkerder dan zelf maken.
Vaak nemen ze niet eens de moeite om het membraam van de ribs af te halen.
 
Het lijkt mij dat mensen die voorgekookte ribs eten de kwaliteit ook niet hoog in het vaandel hebben staan.
Hoe is het gesteld met de kwaliteit in vergelijking met de slager? Mijn slager heeft eigenlijk alleen maar de babyback ribs beschikbaar. Ik denk dat hij de mooie ribbetjes voor zichzelf houdt.
 
MarcovdK zei:
Het lijkt mij dat mensen die voorgekookte ribs eten de kwaliteit ook niet hoog in het vaandel hebben staan.
Hoe is het gesteld met de kwaliteit in vergelijking met de slager? Mijn slager heeft eigenlijk alleen maar de babyback ribs beschikbaar. Ik denk dat hij de mooie ribbetjes voor zichzelf houdt.


Maar goed dat je ze wel online kan bestellen bij een van onze kwaliteits slagers! ;) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan