Beef en Steak

Spareribs eindelijk succes

RuudM

Vuurmaker
Drie maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
1000026626.jpg

De eerdere pogingen waren minder succesvol, ik verwacht door onervarenheid en tempratuur regeling.
Nu heb ik onlangs nieuwe kolen gekocht, Europees appel ipv zuid Amerikaans.
1000026627.jpg

Ze zeggen dat dit houtskool wat makkelijker te beheersen is..of het was het placebo effect 🤣

1,5uur roken op 107grC, 2 uurtjes ingepakt en 30 min aflakken met ketjap-soyasaus glace... zeer geslaagd en eindelijk succes dus 🤟
1000026618.jpg
1000026617.jpg
1000026619.jpg
1000026624.jpg
1000026629.jpg

Lekkere ribs. (y) Ik heb ze gisteren ook klaargemaakt.

Hier krijg ik gelijk trek van...

Wat ging er de eerdere keren mis?
Wat heb je nu anders gedaan (behalve de andere houtskool)?

Dubbel genieten als het lukt! 1 keer van het succes zelf en 1 keer tijdens het eten!

Mooie ribben!
Heb gelijk trek om de Q weer aan te steken!

Mooie dikke ribben had je. Ziet er lekker uit.
Ik neem aan dat je ze niet Fall of the bone had aangezien je de eerste fase hebt gehalveerd?

Hier krijg ik gelijk trek van...

Wat ging er de eerdere keren mis?
Wat heb je nu anders gedaan (behalve de andere houtskool)?
Met name te droge ribben, denk te lang/te hoog roken. Tempratuur schoot alle kanten op erg frustrerend dat de tempratuur zo stijgt, kwam door onkunde.

Nu iets wijzer sluit ik de onderste ventilatie voor het openen, hou ik de klep zo kort mogelijk open en hou ik de onderste ventilatie dicht en boven open zodra de klep weer dicht gaat ..zodra de tempratuur stabiel is gaat boven weer dichter en onder voorzichtig open.

Ergste vond ik nog dat je er uren mee bezig bent en je dan droge @€%#& op je bord hebt liggen 🤣
Des de mooier waren deze ribben natuurlijk... zodra je merkt dat het goed gaat geeft een euforisch gevoel🤟

• Leuk
Waarderingen: tdp
Mooie ribbels.

Mooie dikke ribben had je. Ziet er lekker uit.
Ik neem aan dat je ze niet Fall of the bone had aangezien je de eerste fase hebt gehalveerd?
De 2e fase in alu folie is de gaar fase de eerste meer om rook op te nemen en kleur te krijgen.
Hoe langer in alu folie hoe meer je stooft/suddert.
Van daar dat de Easterwood methode, niet inpakken, stevigere ribs oplevert.

Eigenlijk te ver, kern was 96gr.
Volgende keer iets korter fase 2 zo ronde de 90-92grC, denk dat ik de kerntemperatuur dan continu meet.

Terug
Bovenaan Onderaan