BasBQ
Beef en Steak

Spareribs 3-2-1 en MOINK balls van de WSM.

 

Robert-HJD

Sprokkelaar
Berichten
33
Vorige week 2.5 kg spareribs en wat MOINK BALLS gemaakt op de WSM gemaakt.

Eerst even het vlies verwijderd.


Hierna ingesmeerd met mosterd en gerubt met de piggy mix uit Smokey goodness, achteraf gevacuumerd om de volgende dag op de WSM 47 gegooid.








Na 3 uur roken op appelhout ingepakt in aluminiumfolie en met appelsap besprenkeld.



Na 1.5 uur de MOINK balls erbij gegooid.


Hierna schoot de tempratuur ineens omhoog dus moest even snel alles dicht zetten om het weer netjes te krijgen.


Na die 2 uur de spareribs uit de folie gehaald en maar gelijk de ballen afgelakt.




Hierna de spareribs gelakt met een saus van: sweet baby rays/srichacha en honing  (aangemaakt naar smaak)

.
2e keer lakken.


En nu foto's van het eindresultaat 😍









 
YUM!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Lekker hoor
 
Wowwie! Wat zien die ribs er goed uit zeg  B-)
 
Lekker hoor! Ziet er goed uit!
 
Ziet er super uit. Altijd een mooi gezicht 2 roosters gevuld  :)
 
Lust ik ook wel!
 
de ribbeltjes zien er super uit en die balletjes ook krijg er honger van.  :D
 
Robert ,
Ribben zien er overheerlijk uit. Lees dat je ze tweemaal gelakt hebt
Kan u de samenstelling eens geven waarmee u de ribben gelakt hebt.
Niet overdreven gesuikerd lijkt me.

Gr Charly
 
Charly zei:
Robert ,
Ribben zien er overheerlijk uit. Lees dat je ze tweemaal gelakt hebt
Kan u de samenstelling eens geven waarmee u de ribben gelakt hebt.
Niet overdreven gesuikerd lijkt me.

Gr Charly

Hallo Charly,

Heb niet echt een vaste samenstelling van de ingredi?nten (Honing, sweet baby rays en srichacha saus)
Gewoon een beetje mixen naar je eigen smaak.
Wat betreft het aflakken  1x als ze net uit de folie komen en de tweede keer na een half uur.

Succes 👍
 
Ziet er goed uit. Algemene vraag: is er een groot verschil tussen de ribben afzonderlijk inpakken of bijvoorbeeld in een met alu-folie afgedekte braadslede leggen? Dat laatste lijkt mij namelijk handiger, maar ik zie het eigenlijk nooit gedaan worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
jojk zei:
Ziet er goed uit. Algemene vraag: is er een groot verschil tussen de ribben afzonderlijk inpakken of bijvoorbeeld in een met alu-folie afgedekte braadslede leggen? Dat laatste lijkt mij namelijk handiger, maar ik zie het eigenlijk nooit gedaan worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goede vraag, met grotere stukken vlees doe ik dit namelijk wel maar met ribbels eigenlijk nog nooit gedaan.
Denk dat het niet goed gaat ook omdat ze niet in hun eigenieuwe vocht kunnen stomen  (alleen de onderste)
 
Terug
Bovenaan Onderaan