BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs voor koken of niet??

bakkertje72

Vuurmaker
Berichten
93
Zijn er bbq'ers die voor zijn , voor het voor koken van de spare ribs in appelsap of ?? voor dat ze op de bbq gaan.

Mvg


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
liever niet maar t kan wel.
heb wel eens gemarineerd/vacuum getrokken ribs in de electr oven 8 uur lang op 65 graden voorgegaard  ,,afgekoeld en ingevroren.
en later voor de snelle acute trek buiten af gegrild .

maar koken in appelsap lijkt me zonde van de sap
 
Ik ben niet voor het voorkoken. Neem rustig de tijd en als je dat niet hebt gebruik dan de easterwood methode.

Succes
 
Voorkoken is vloeken in de kerk!!
 
Oke , maak zeker eens in de maand spare ribs klaar , niet dat ik ze voor kook in appelsap of in bouillon , maar vroeg me af wat er gebeurt met je vlees en smaak ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De smaak van het vlees trekt in het sap, je bent bouillon aan het trekken. Dus het komt de smaak van je vlees niet echt ten goede.
 
Dominique +1
 
bakkertje72 zei:
Zijn er bbq'ers die voor zijn , voor het voor koken van de spare ribs in appelsap of ?? voor dat ze op de bbq gaan.

Ja, die zijn er... en die zitten niet hier  :D
 
Pek & Veren 😹😹😹😹😹😹
 
Kijk maar uit dat je niet geroyeerd wordt met zo'n opmerking :)
 
Als je het dan in het water wil doen zou ik her sous vide doen!
 
bakkertje72 zei:
Oke , maak zeker eens in de maand spare ribs klaar , niet dat ik ze voor kook in appelsap of in bouillon , maar vroeg me af wat er gebeurt met je vlees en smaak ?

en tja  Bakkertje: zo gaat t nu eenmaal.
nu bijna  stroppie om je nek om je vraag en over een tijdje is t de normaalste zaak om voor te garen.
k zou adviseren om gewoon t verschil qwa bereiding/ tijdwinst en SMAAK van de ribs zelf uit te zoeken .
en  trek je conclussie van de oordelen en de tips en geniet van je ribs.
doe ik ook en deel dit niet  want aan twisten over smaak komt geen eind