BasBQ
Beef en Steak

Spare-ribs van de koej! (puur&simpel)

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Oftewel short ribs / beef ribs, van de onderkant vd koe. Een geweldig stukje vlees met een mooi vetje😋
Ik wil het graag puur houden en heb er voor gekozen enkel wat peper & zout in dit mooie vlees te masseren.
Om wat extra rooksmaak toe te voegen alleen nog een blokje Hickory erbij straks. Eerst de BGE maar eens netjes op zo'n 130 graden indirect krijgen, schaaltje water in de lekbak en over een paar uur kan het niet anders dan dat er een lekker sappig stukje vlees op tafel staat😎

20200829_142503.jpg


20200829_142448.jpg
 
Wanneer wil je eten??? Bij mij duren die toch altijd wel een uurtje of 8... Of heb je een trukendoos? :unsure:
 
Wanneer wil je eten??? Bij mij duren die toch altijd wel een uurtje of 8... Of heb je een trukendoos? :unsure:

Ik moet er nog aan beginnen, maar ik hou sowieso rekening met 10 uur. Is hij eerder klaar, graag, maar zo niet, heb ik nog ff. :ROFLMAO:

Ik lees wel dat hij hem op 130° indirect brengt, waar ik uit ging van 100°. Dus zal dat ook wel wat versnellen.

In ieder geval zien ze er al heel goed uit.
 
Blijkbaar ben je een baas of niet. Chapeau El Mariachi... You the man!

IMG_7222.PNG
 
Ze trekken aardig van het botje terug...
 
Ik heb ca. Om het uur met de plantenspuit de ribjes even vochtig gemaakt. Na 6 uur waren de ribben kerntemperatuur 92 graden.
Na een half uurtje in de alufolie in de koelbox aangesneden....
Was top! Vlees, water, rook, peper&zout, the basics👍

IMG-20200829-WA0015.jpg


IMG-20200829-WA0014.jpg


20200829_222257.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: @rno
🙏. Baas!
 
Die zien er goed uit zeg. Goed biertje erbij.
Dat Is genieten geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan