BasBQ
Beef en Steak

Spare Rib Rub voor kinderen

 
 

RoBBQ

Stoker
Berichten
392
Normaal gesproken hoef ik niet iets voor kinderen te maken, en eet ik zelf pittigeren dan "normale" mensen.
Dus de rubs die ik normaal gebruik zijn wat pittig, nou zijn er natuurlijk ook kinderen die pittig eten, maar ik heb een extra uitdaging.
Want 1 van de kinderen heeft kanker (zie link hieronder) en heeft nu bijna een jaar chemo achter de rug en zit nu in de bestralings behandeling.
Nu heeft dat er ook wel voor gezorgt dat er van smaak weinig over is. En haar maag zal pittige dingen niet echt super kunnen verdragen.
Weet ook niet of ze uberhaupt spare ribs kan eten, want veel voeding gaat via sonde.
Maar wil toch een poging wagen om voor haar iets te maken, en niet alleen voor haar vader/moeder , broer en zus.

Heeft iemand tips/idee?n voor een lekkere rub voor ribben, zonder vlammen  8)
 
Ik heb wel een recept voor een marinade voor ribs, is hier jaren favoriet geweest bij de kinderen. Die gingen in de oven, maar kan ook prima indirect op de Q. Is zoetigig.
Komt ie.
1,75 dl tomatenketchup
2 ? 3 eetlepels sojasauce
2 ? 3 eetlepels voeibare honing
2 teenjes koflook fijngehakt
4 eetlepels sinaasappelsap
1/4 theelepel cayennepeper
1/4 theelepel vijfkruidenpoeder
1 ? 2 steranijzen.

De hele handel door elkaar, spareribs er in marineren, ik deed het gewoon een dag van te voren. In de oven op 180?c vopr 1 tot 1 1/2 uur. In de gaten houden dat ze niet zwart worden door de honing, maar dat lijkt me evident. In mijn ogen echte kinderribs, smaaktechnisch gezien :).  Daarom vraagt Verkering er soms ook nog om.....dat is dan weer jammer....
 
Klinkt goed.
Gaan ff in de koelkast kijken of we alles in huis hebben, en anders ff een boodschappen run 8)
 
De steranijs maakt het wel erg zoet, maar dat is voor kinderen, of andere zoetekauwen wel fijn. Ik liet ze er op een moment uit. En dan zijn het nog steeds kindvriendelijke ribs hoor.

Succes ermee!
 
Heb de marinade net gemaakt, en moet zeggen ik vind hem zelf ook erg lekker, al heb ik wel de steranijs er uit gelaten.
Zal mijn benieuwen wat ze er van vind. Hoop dat ze een goede dag heeft en trek in eten heeft.

In ieder geval bedankt voor het recept.
 
Succes Rob, hoop inderdaad dat Puck het lekker vindt. Ze zal de moeite zeker weten te waarderen!
 
RoBBQ zei:
Heb de marinade net gemaakt, en moet zeggen ik vind hem zelf ook erg lekker, al heb ik wel de steranijs er uit gelaten.
Zal mijn benieuwen wat ze er van vind. Hoop dat ze een goede dag heeft en trek in eten heeft.

In ieder geval bedankt voor het recept.

Heel erg graag gedaan!
 
Mijn Boss ribben hadden ook een zoetje en lekkere kruiden.
Nauwelijks peper er in en zalig vol van smaak.

Mijn kinderen 6 en 8 vonden ze om te smullen.

Laat maar weten als je het recept nog nodig hebt.
 
Poetsertje wij willen je recepten heel graag zien in het recepten deel :)
 
Op het moment staat de ribs in dominique's marinade.
Maar uiteraard zijn extra recepten altijd welkom, experimenteren is altijd leuk. 8)
 
Ketjap en honing is ook een simpele en leuke basis.
 
Nou de missie is geslaagd. Buren kopen niet meer bij spare rib express 8)

Zelfs de buurvrouw die normaal niet van spare ribs  houd vond ze erg lekker.
De ribs met de marinade van Dominique zijn veroberd door de broer en zus van Puck.
Want helaas had Puck eet technisch een slechte dag. Maar we moeten op herhaling als ze terug zijn uit Usa. Dus al met al een geslaagde dag.

Maar door de drukte vergeten om foto's te maken.

Nogmaals bedankt voor het recept.
 
is mmoi dat je zoiets gedaan hebt voor je buren en dat ze genoten hebben
 
Proficiat met de geslaagde missie!
 
Fijn om te horen!!
 
Ik beschouw het als een compliment, en ben blij dat het in de smaak viel, ik vind dat heel leuk om te horen! Hopelijk heeft Puck weer trek bij thuiskomst uit USA.

RoBBQ zei:
Nou de missie is geslaagd. Buren kopen niet meer bij spare rib express 8)

Zelfs de buurvrouw die normaal niet van spare ribs  houd vond ze erg lekker.
De ribs met de marinade van Dominique zijn veroberd door de broer en zus van Puck.
Want helaas had Puck eet technisch een slechte dag. Maar we moeten op herhaling als ze terug zijn uit Usa.

Nogmaals bedankt voor het recept.
 
@frits Is inderdaad geen moeten, leuk om te doen en geeft een lekker gevoel als het zo in de smaak valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan