BasBQ
Beef en Steak

Spaanse tortilla

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.643
Vandaag een vegetarische spaanse torlilla gemaakt in de grillplaat. Normaal fabriceer ik deze in de oven
Bijna gelukt. Geen rekening gehouden met de hoeveelheid eieren en de afmetingen van de skillet. :unsure:. Is toch 15% groter dan de door mij normaal gebruikte ovenschaal.
Verder is de temperatuur huishouding niet optimaal geweest. Volgende keer links en rechts van de skillet een bakje kolen zetten.
Genoeg geklaagd, alles heeft gesmaakt en is op.

- Q en grillplaat op 200 C gebracht. Twee mandjes met hete briketten langs de kant van de W57 opgesteld.
- Uien, paprika, knoflok, voorgekookte aardappeltjes en een restje worteltjes kort voorgebakken.
IMG_3758.JPG


- 4 geklutste eitjes toegevoegd. In tegenstelling tot bet werken met een ovenschaal begint het eimgelijk te stollen. Roeren is er niet meer bij.
- Als side dish wat knoflookbroodjes, tomaat en courgette gegrild.

IMG_3759.JPG
IMG_3761.jpg


Na 25' is de tortilla klaar. Aansnijden, wijntje erbij en oppeuzelen.

IMG_3762.jpg


Graag jullie opbouwende reacties.
:)

IMG_3761.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed idee! Ik heb die plaat ook sinds kort, dit ga ik zeker eens proberen. Als je nog tips enzo hebt, hoor ik die graag! Ziet er top uit, broodjes ernaast ook lekker
 
Alleen maar opbouwende reacties hier op forum hoor. Smakelijk gerecht, 2e gezonde posting die ik lees, lekker hoor
 
Leuk gerecht Peter, ga ik ook eens proberen.
 
Hier hou ik van, bedankt voor het delen. Ook op mijn lijstje.
 
Een boeren omelet lust ik graag. Deze lijkt me zelfs nog beter. Zeker als de ingrediënten een kleine hint van BBQ mee krijgen. Vleugje rook. Wat grill strepen. Heerlijk voor de komende zomer.
 
Ik vind het een leuk idee en ben weer geïnspireerd! Dank!

Groeten van Robert
 
Gaan bijna met de camper op vakantie dan is dit een lekkere om te maken


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan