BasBQ
Beef en Steak

Southern Grilled Lemonade

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Naar recept van Noskos (BBQ-NL) vandaag na de pizza meteen grilled lemonade gemaakt.

Citroentjes gesneden en gesuikerd

2B04006E-21A7-4296-96E3-518A45757E7C-34804-000020528C1C1C61.jpg


Daarna op de green egg met het suikerwater en honing. Geen rozemarijn want ik kon t niet vinden bij de Plus :(

D3F99C26-5860-4FD9-B384-5767C4357DAA-34804-00002052971811BE.jpg


En na het persen, zeven, nog een keer zeven en n?g een keer zeven het citroensap gemengd met het suikerwater en geserveerd

2CFA73AF-786D-4561-87A7-E8EEA66C8D82-34804-00002052A3DC0117.jpg


Wat maakt deze lemonade nou southern? De glazen :D want die hebben we cadeau gekregen in south Carolina van m'n schoonzus en wat is nou mooier dan grilled lemonade om ze in gebruik te nemen?

Smaak: heerlijk, grill smaak proef je echt; het voegt dus echt iets toe om het zo te maken. Ik heb er wel een beetje water bij gedaan want vond t iets te zoet en zo heb ik meer lemonade ;) en een shot Bourbon erbij, geen Jack das alleen voor de foto, ik ben van de Jim Beam :p
 
Ik heb altijd mijn vraagtekens bij dit drankje, maar ik moet bekennen dat het er heerlijk uit ziet en dat ik het niet zou laten staan! Misschien dat ik het toch maar eens moet gaan maken.
 
leuk Gerard, moet er toch ook maar eens aan geloven  :)
 
Lijkt me ook een echt coole binnenkomer voor een BBQ feestje! Ik gooi 'm op de ToDo list  8)
 
Waarom heb je het zo vaak gezeefd Gerard? Ik maak zelf ook limonade, en vind het juist ongezeefd lekkerder, frisser zeg maar.
 
Lemonade Rules!

Je moet inderdaad wel water toevoegen.
 
Leuk om deze weer eens voor bij te zien komen, staat nog steeds op de todo list, misschien toch maar eens aan beginnen. Bedankt voor de herinnering Gerard  ;D
 
Moet binnenkort maar gaan gebeuren!! 8)
 
Dominique zei:
Waarom heb je het zo vaak gezeefd Gerard? Ik maak zelf ook limonade, en vind het juist ongezeefd lekkerder, frisser zeg maar.

Dat heeft denk ik te maken met de kwaliteit citruspers die je hebt ;) ik had uiteindelijk uit 8 citroenen een hand vol pulp
 
Gerard777 zei:
Dominique zei:
Waarom heb je het zo vaak gezeefd Gerard? Ik maak zelf ook limonade, en vind het juist ongezeefd lekkerder, frisser zeg maar.

Dat heeft denk ik te maken met de kwaliteit citruspers die je hebt ;) ik had uiteindelijk uit 8 citroenen een hand vol pulp

Duidelijk!
 
Met het echt wel tropische weer dat er zit aan te komen, misschien toch maar eens gaan maken als verfrissing...
Ziet er echt wel njammie uit !
 
Chef Martin zei:
Die ga ik ook een keer maken Gerard. Met Rozemarijn, hebben ze bij de AH gewoon lekker vers in t schap

Ja, te moeilijk ;) helemaal naar de AH :p
 
Gaat ook maar op de todo denk ik. Zal met limoen erbij ook lukken....

Die todo bbq lijst barst uit zijn voegen (of uit de app ; )
 
Volgens mij is Gerard in de markt voor een fijnere zeef :)

Gaaf je Ball potjes :D Heb je de dekseltjes er ook bij? Is wel grappig, hier vinden we die potjes gaaf en in de VS onze weck potten. Ach zo zie je maar...
 
Ik heb het zelf ook al gemaakt maar was teleurgesteld, misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik vind het er eigenlijk ook niet smakelijk uit zien :(

Goed om te lezen dat het dus aan mezelf ligt en dat jij het wel lust ;)
 
Dat is een lekker uitziend gerecht voor de limonade zuipers hier.
Als wij limonade maken, weten ze niet hoe snel ze het op moeten maken.
Dus deze gaat zeker op de ToDo lijst.
Ik vind hem heel apart.
 
altijd lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan