BasBQ
Beef en Steak

Soms kan eenvoud zo lekker zijn.... (Iberico)

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Soms heb je een stuk vleesch waarvan je al weet dat je er niet te veel aan moet toevoegen. Elke toevoeging ontkracht de smaak van het vleesch. Zo ook het vleesch van vanavond. Bij de Hanos hadden ze laatst Iberico burgers met Parmaham. Dat moet je natuurlijk proberen! Deze vandaag bereid. Iberico is een van de lekkerdere stukken vleesch vind ik persoonlijk, maar hoe zou het zijn met parmaham? Maar een manier om er achter te komen. Bij deze een korte impressie:

D'n verpakking:
foto1-12.jpg


Structuur van het vleesch was heel grof. Er zat ook al iets van kruiden in. Hierdoor heb ik mijn toevoegingen beperkt tot peper en zout en een heel klein beetje olijfolie:
foto2-12.jpg


Q had ik flink warm opgestookt. Iberico is van zichzelf al heel vet, het was dan ook weer ouderwet flame grilled bij het openen van de deksel;)
foto3-10.jpg


Broodjes even kort geroosters, cheddar erop en afgemaakt met SBR's Raspberry Chipotle:
foto4-9.jpg


En zo zag het er van binnen in:
foto5-9.jpg


Wat vonden we ervan? Het was heerlijk! structuur was heel stevig en zeer smaakvol. Ik ben blij dat ik weinig eraan heb toegevoegd. Dit stukje vleesch spreekt van zichzelf al boekdelen. Dit doen we nog een keer!
 
dat is echt een heel lekker broodje geweest, je had mij best mogen uitnodigen  ;)
 
Ziet er lekker uit Tom. En inderdaad een goede zet om het vleesch het vleesch te laten.
 
dat ziet er perfect uit, enne....ook mooie foto's!!
 
Dat ziet er uit als een hele lekkere burger!
 
Frits zei:
Ziet er goed uit, is het erg duur?

4 flinke burgers voor 12 eurotjes. 3 euro de burger dus. Duur? tov AH burgers wel, maar dit eet je natuurlijk niet elke dag! en je hebt het!
 
Terug
Bovenaan Onderaan