BasBQ
Beef en Steak

Sneak peek (heatermeter V5)

Heb trouwens 3/4 kogelkranen erop zitten, maar valt vast wel wat op te fr?belen
 
Er zijn bij de bouwmarkt verloop stukken te koop van 1/2" naar 3/4" dus dat zal geen probleem zijn.
 
Ondertussen is heb ik een ruwe versie van het nieuwe kastje af, er moet nog wel het een en ander bijgeschaafd worden maar het begin is er!

HM5.0%20SMD%20Combi-4.jpg


HM5.0%20SMD%20Combi-5.jpg


HM5.0%20SMD%20Combi-6.jpg
 
ziet er inderdaad heel mooi uit.
Kun je elke  K thermokoppel gebruiken als pit probe  ??
 
Dus als ik t goed begrijp zitten er bij de complete van ?124,-  geen probes bij en geen blower.
 
dayfox zei:
Dus als ik t goed begrijp zitten er bij de complete van ?124,-  geen probes bij en geen blower.

Dat klopt, ik heb de probes en blowers optioneel gemaakt omdat sommige mensen al probes hebben van een bijvoorbeeld oude Maveric ET73 of zelf een blower in elkaar willen knutselen.
 
Eas zei:
ziet er inderdaad heel mooi uit.
Kun je elke  K thermokoppel gebruiken als pit probe  ??

Ja, dat klopt.

Je moet er alleen voor zorgen dat je een thermokoppel heb met een mini K-Type stekker, maar die zijn vrij standaard.
 
Is de HeaterMeter eigenlijk aan een 10000mAh USB powerbank te hangen? Het zal vast kunnen uiteraard (duh), maar hoe lang blijft ie daar dan op werken?
 
Het ontwerp van het kastje is inmiddels ook af.

Bovenkant;
SMD%20HM%20V5%20TC%20front.jpg


Onderkant;
SMD%20HM%20V5%20TC%20back.jpg
 
wordt hier errug blj van , kan bijna niet wachten totdat hij hier geleverd wordt  :D :D
 
KamadoJor zei:
Is de HeaterMeter eigenlijk aan een 10000mAh USB powerbank te hangen? Het zal vast kunnen uiteraard (duh), maar hoe lang blijft ie daar dan op werken?
Goede vraag.  Only time will tell, denk ik?
 
Een USB powerbank levert maar 5V dat is te weinig voor een HM. Je heb een 12V powerbank nodig.

Ga er even vanuit dat een HM gemiddeld minder van 200mA gebruikt, de grootste gebruiker is de blower. Een 10000mAh accu zou het dus langer dan 10000/200=50 uur moeten volhouden.

 
Ik een hele stapel voor drone vliegen.

Alleen moet het wel 3s zijn.

4s gaat naar de 16 volt gaat me te ver.
 
Ondanks dat ik heel lang op gewacht heb, was ik 3 dagen te laat om me in te schrijven.. Was op vakantie:-( zijn er nog mogelijkheden?
 
Er zit een ontwerpfout in het V6 combi printje waardoor er teveel ruis ontstaat op het pit probe signaal, ik ben afgelopen weekend bezig geweest on hier een oplossing voor te vinden en die heb ik gelukkig gevonden. Hieronder mijn post op TVWBB.com (home of the heatermeter)

Because I wasn't happy about the noise on the TC signal I decided to take some measurements to find out what the source of the noise was and to see if an easy fix was possible.

All measurements were taken at 20% output at "voltage" setting with a 6.5CFM blower attached.

Noise at output AD8495 before mod.
Pit%20probe%20noise%20before%20mod.png


Noise at 3.3V line before mod.
Noise%20on%203.3V%20line%20before%20mod.png

The frequency of the signal is the same as the switching frequency of the PWM motor driver.

Noise at the TC connector before mod.
TC%20connector%20noise%20before%20mod.png


I suspected that the position of the 220uH inductor was to close to the TC ampifier, to prove my point I moved the inductor all the way to the other side of the board just to see if this would reduce the amount of interference.

Noise at output AD8495 after the mod.
Pit%20probe%20noise%20after%20mod.png


Noise at 3.3V line after the mod.
Noise%20on%203.3V%20line%20after%20mod.png


Noise at the TC connector after the mod.
TC%20connector%20noise%20after%20mod.png


Moving the inductor has a huge impact on the signal quality, no more yellow squiggly lines on the web interface!
There is still some noise left on the 3.3V line that I would like to get rid of but this will require a resigned of the PCB.

So after the infamous "white wire" mod I'm proud to present the equally infamous "black wire" mod!

5e%20batch-6.jpg


5e%20batch-7.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan