BasBQ
Beef en Steak

Smokers in de kou

 
 
 

Kurre

Stoker
Berichten
454
Nemen jullie soms maatregelen tegen de kou tijdens laag en traag garen ?
En dan bedoel ik niet een borrel op tijd en stond, maar voor de Q zelf  ;)

Tijdens mijn verlof afgelopen november zag ik op TV een heel deel afleveringen van BBQ Pitmasters en daar zag ik dat ze soms WSM's inpakten met bvb glaswol o.i.d. tegen de koude.

Al surfend kwam ik dit tegen : http://www.virtualweberbullet.com/coldtemp.html
Kijk vooral even naar het houten hok ongeveer op het midden van de pagina !
De plannen staan er ook bij, voor de liefhebbers  :)

Dus : je Q inpakken, onzin of noodzaak bij dit weer ?
 
Ik heb die dingen ook allemaal gezien, maar voor de paar keer dat het hier koud is.... Als je in de VS woont en het is drie maanden van het jaar -20 dan zeg ik vooruit.

Je smoker zal wat meer kolen verbruiken maar als je zorgt dat ze niet echt op de wind staan dan valt het allemaal wel mee.
 
Ik ben het met Dennis eens.
Ik merk er weinig van,alleen dat ik het wel gezellig vind BBQen in de sneeuw.
 
leuk om dat uit te zoeken
 
Ik merk het wel, maar niet in die mate dat het vervelend wordt. Afgelopen weekend ging het wat traag en zakte de temp ook redelijk vlot in wat ik normaal gesproken niet gewend ben. \
Het kan ook aan de brandstof liggen. Ik heb een paar weken terug een vaag merk Kokos briketten gekregen en hier ging met de koude de temperatuur amper omhoog en kreeg ik de WSM met moeite boven de 100 C. Deze gebruik ik nu dus niet meer  :mad:
 
Zo'n huisje voor de WSM lijkt mij wel wat, maar dan vooral als opslag. Dagen zoals vandaag gooi ik de WSM niet aan (noem mij maar een mietje). Maar als dit heel vaak zou voorkomen dan zou ik zoiets toch overwegen.
 
ik ga het vandaag en vannacht proberen zonder huisje
 
Succes Leo.
 
Ga het zondag eens proberen met een stukje vlees.

Berekoud, sneeuw,... maar geen of weinig wind voorspeld...
 
Een mooie sneeuw-wand om je smoker maken, sneeuw issoleert heel goed en geeft een werelds plaatje.
 
Gisteren de proef op de som genomen tijdens een lange sessie met een brisket.

De digiQ wist de WSM zonder erg veel moeite perfect op 225?F te houden, ondanks de koude (-8?C op de Q-plek, ligt de hele dag in de schaduw). Dus, zolang het niet te fel waait is inpakken blijkbaar niet nodig...

Dat muurtje van sneeuw daarentegen lijkt me dan wel weer iets  ;)
Maar daarvoor moet er hier nog wat meer vallen...
 
Weer een wijze les Kurre, dat sneeuwmuurtje zal wel mooie foto's opleveren!
 
Ik had er vorige week ook last van had moeite om op 120 graden te blijven met de WSM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan