BasBQ
Beef en Steak

Smokenator

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste Q'ers,

Wat is jullie ervaring met de smokenator?

Zolang ik thuiswoon is een extra Q/smoker niet welkom... De schuur staat vol.

Ik zit nu te twijfelen om een Smokenator aan te schaffen...

Kan dit enigszins tippen aan een smoker?

Groeten,
Niels
 
Lijkt mij alleen een hulpmiddel om de temperatuur in je ketel laag te houden. Als dit nu lukt met een snake of minion-methode, zie ik de meerwaarde er niet van in.
 
Ceriel zei:
Lijkt mij alleen een hulpmiddel om de temperatuur in je ketel laag te houden. Als dit nu lukt met een snake of minion-methode, zie ik de meerwaarde er niet van in.
De temp constand beneden de 120 houden met een ketel vind ik een lastige opgave.
 
De genoemde pluspunten op Amerikaanse fora zijn als volgt:

- Neemt weinig ruimte in
- Verbruikt weinig bradstof
- Brandtijd van circa 6 uur
- Helemaal geen directe warmte
- Temperatuur makkelijk laag en constant te houden

Zijn er mensen met ervaring met de Smokenator aanwezig binnen het genootschap?
 
Met wat goedkopere middelen en wat improvisatie kan je ook prima het zelfde resultaat bereiken. Ik gebruik als 'wandje' twee in aluminium folie gewikkelde bakstenen en als waterbakje de kleinste IKEA Koncis braadslede. Deze zet ik gewoon op het rooster boven de hete kolen. Werkt prima.
 
Ik heb er mij ook eentje geknutseld maar een wondermiddel is het niet blijft nog opletten om de temp constant te houden, 6 uur met een lading Sol cocos briketten dat luk niet gebruik nu Fire up cocos, die houden het wat langer vol maar ook geen 6 uur het belangrijkste is toch de brandstof, achter de Smokenator kan je ook spreken van de minion-methode, de eerste run heb ik het toch gepresteerd om de ribbels bijna te verkolen  :-S  Wil wel nog eens de Snake methode met ecobrasa briketten proberen deze stappelen wat beter, we moeten blijven experimeteren,  ;)

 
nielss055 zei:
De genoemde pluspunten op Amerikaanse fora zijn als volgt:

- Neemt weinig ruimte in
- Verbruikt weinig bradstof
- Brandtijd van circa 6 uur
- Helemaal geen directe warmte
- Temperatuur makkelijk laag en constant te houden

Zijn er mensen met ervaring met de Smokenator aanwezig binnen het genootschap?
Ik ben bijzonder tevreden over de Smokenator, super handig om o.a. de temp constant lang laag te houden. Kan idd ook op andere manieren, maar dit hulpmiddeltje werkt bij mij erg prima.
 
BernyGrill zei:
nielss055 zei:
De genoemde pluspunten op Amerikaanse fora zijn als volgt:

- Neemt weinig ruimte in
- Verbruikt weinig bradstof
- Brandtijd van circa 6 uur
- Helemaal geen directe warmte
- Temperatuur makkelijk laag en constant te houden

Zijn er mensen met ervaring met de Smokenator aanwezig binnen het genootschap?
Ik ben bijzonder tevreden over de Smokenator, super handig om o.a. de temp constant lang laag te houden. Kan idd ook op andere manieren, maar dit hulpmiddeltje werkt bij mij erg prima.

Waar heb jij hem gekocht? En wat koste die?
 
Op marktplaats, ik dacht voor ?40.
 
Dat is een nette prijs. Vanuit Armerika vind ik ze vrij prijzig en de meeste homemade exemplaren bestaan uit 2 delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan