BasBQ
Beef en Steak

Smoked hot buttered rum

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.851
Wanneer je dit recept leest, dan wil je met deze dagen toch niets anders dan dit gelijk proberen https://www.bbq-nl.com/smoked-hot-buttered-rum/. ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

Zogezegd, de csg gevuld en een stuk boter op de Q.
1000023972.jpg
1000023975.jpg
1000023973.jpg
1000023974.jpg

Na ongeveer 30x opnieuw aansteken was ik het zo beu dat ik ondertussen de billows had aangesloten en online een smoketube met pallets heb besteld ๐Ÿซฃ.

Enfin de boter is goed gerookt. En wat een kleurverschil ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Dit heb ik een weekje laten rusten.
1000023984.jpg


Omdat ik niet gelijk een heel pakje boter hiervoor wilde gebruiken, heb ik een kleine batch boter gemengd met de basterdsuiker, kardemon, kruidnagel en kanaal. Voor de rum heb ik wellicht niet de beste genomen, zeg maar gerust goedkope bocht, echter door de toegevoegde kruiden en gerookte boter zou ik dit weer zonde vinden voor de rum.

Overigens was ik wel onderweg naar een goede fles rum, maar kwam ik deze onderweg tegen ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹
1000024429.jpg


Maar verder... Boter gemaakt, rum klaar, mok voorverwarmd. 2 eetlepels boter in een halve mok met heet water. 30ml rum erbij, mengen en aanvullen met heet water.
1000024601.jpg

1000024602.jpg
1000024603.jpg

1000024605.jpg


En dan het eindresultaat.... Laat ik het subtiel zeggen: Ik snap het idee op een koude winterse dag in de sneeuw, maar nee ik ga het niet opnieuw maken. Ik geloof niet dat met betere rum het wel mijn ding zou zijn ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.
Maar goed, tof recept en ik heb me vermaakt.

1000024606.jpg
 
Appart Knoei!

Wordt door de boter niet de rum vettig ? Of breekt de alcohol in de rum de eiwitmoleculen af wat in de boter zitten zodat het niet vettig wordt ?
 
Nee eigenlijk niet, waardoor geen idee. Er zit ook nog genoeg water in. Desondanks dat ik hem zelf niet opnieuw zou maken, is de gerookte boter natuurlijk niet weggegooid. En ik zou er nog wel eens een willen proberen van iemand die zegt dat ie goed gelukt is๐Ÿ˜.
 
Nee eigenlijk niet, waardoor geen idee. Er zit ook nog genoeg water in. Desondanks dat ik hem zelf niet opnieuw zou maken, is de gerookte boter natuurlijk niet weggegooid. En ik zou er nog wel eens een willen proberen van iemand die zegt dat ie goed gelukt is.
Misschien kruidenboter mee maken?
Gewoon een idee, zelf nog nooit iets koud gerookt.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Nee eigenlijk niet, waardoor geen idee. Er zit ook nog genoeg water in. Desondanks dat ik hem zelf niet opnieuw zou maken, is de gerookte boter natuurlijk niet weggegooid. En ik zou er nog wel eens een willen proberen van iemand die zegt dat ie goed gelukt is๐Ÿ˜.
Oke! Dat zal dan denk ik door de alcohol komen komen die in de rum zit waardoor het niet vettig wordt.

Gerookte boter is trouwens zalig op een biefstuk die net van de bbq komt ๐Ÿ˜‹
 
En dat begrijp ik niet van je Remco.:unsure:
Neem je zulk goedkoop bocht als hoofdrolspeler, rum mag het eigenlijk niet eens heten.:giggle:
Neem dan minimaal een Havana club.
Bij mij gaat er atijd een goede Chablis in de Coq au Vin en flambeer ik met Hennesey cognac.
Dat verschil in kwaliteit proef je absoluut.
Maar je bent wel weer lekker bezig geweest.:)
 
En dat begrijp ik niet van je Remco.:unsure:
Neem je zulk goedkoop bocht als hoofdrolspeler, rum mag het eigenlijk niet eens heten.:giggle:
Neem dan minimaal een Havana club.
Bij mij gaat er atijd een goede Chablis in de Coq au Vin en flambeer ik met Hennesey cognac.
Dat verschil in kwaliteit proef je absoluut.
Maar je bent wel weer lekker bezig geweest.:)
Je hebt helemaal gelijk Ewald, alleen kwam ik onderweg iets anders lekkers tegen en dat overkomt me vrijwel iedere keer ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Maar daarnaast gooi je er zoveel bij dat ik dat gewoon zonde van de rum vind. Ik zal niet zeggen dat je het niet proeft en je eindresultaat is absoluut beter, maar ik heb nu toch een aardig idee gekregen van de smaak.
 
Gelukkig hebben we de foto's nog!
 
Haha leuk!! Dat was ook precies mijn reatie..
Leuk voor een keertje..maar het blijft wel bij 1 keertje ๐Ÿ˜‚
 
Een leuk totaal ander concept. Goed geprobeerd is nog altijd beter dan te lang met een iedee in je hoofd blijven lopen
 
Je hebt helemaal gelijk Ewald, alleen kwam ik onderweg iets anders lekkers tegen en dat overkomt me vrijwel iedere keer ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Maar daarnaast gooi je er zoveel bij dat ik dat gewoon zonde van de rum vind. Ik zal niet zeggen dat je het niet proeft en je eindresultaat is absoluut beter, maar ik heb nu toch een aardig idee gekregen van de smaak.
Vroegรขh had de G&G een huismerk whisky die de naam whisky niet eens zou mogen dragen, en lekker goedkoop, White Lion heette dat bocht. Dat was zo smerig dat zelfs een whisky cola ermee niet te drinken was, zo goor.
 
Vroegรขh had de G&G een huismerk whisky die de naam whisky niet eens zou mogen dragen, en lekker goedkoop, White Lion heette dat bocht. Dat was zo smerig dat zelfs een whisky cola ermee niet te drinken was, zo goor
Haha herkenbaar, de volgende keer gaat er een 25 jaar oude glenmorangie in๐Ÿ˜‚
 
Terug
Bovenaan Onderaan