BasBQ
Beef en Steak

Smashburgers met een antiek strijkijzer

 
 

Cheflustikniet

Kooltjesharker
Berichten
150
Waarom? Omdat het kan natuurlijk! Tot nu toe smashte ik mijn burgers met mijn kleinste skillet, maar vond dat toch niet optimaal. Geen handvat om kracht mee te zetten en meestal was ie eigenlijk al in gebruik om uitjes in te bakken.

Ik had niet echt zin om een smash burger pers te kopen van drie tientjes. Maar werd met koningsdag toch getriggerd op de vrijmarkt! Ik zag een gietijzeren strijkijzer! Totaal verroest, maar idee geboren en dus marktplaats afgestruind! Uiteindelijk voor 4(!) eur dit pareltje gescoord... Ennnn vandaag getest!
IMG_2330.jpeg
4813b756-41f4-452d-8d78-6b03a5693388.jpeg
8a53e6c0-b0b1-4366-8885-660ab3fe5c0a.jpeg
IMG_2333.jpeg

Sowieso genieten natuurlijk! 24 graden in je tuintje, blote voetjes en een nieuwe tool testen met verrukkelijk eten op komst...

Hoe ging dat? Nou top! Zoals ik vermoedde was de oppervlakte een tikkie klein. Maar daar stond tegenover: zeer fijn gebruik, superstevig ding, dus echt kracht kunnen zetten. Goed kunnen zien wat je doet. Een paar keer verplaatsen neem ik dan voor lief. Het is net echt strijken... Oftewel: aanrader!

For the record: uitjes in de skillet, broodjes even op het rooster, sla, tomaat, augurk, mayo. Burger combi van rundergehakt en varkensgehakt, cheddar plakjes.

Tot de volgende!
 
Geniaal stukje huisvlijt! Kun je thuis aankomen dat jij wel even gaat strijken :LOL:
 
Lijkt mij inderdaad nogal aan de kleine kant, maar het eindresultaat mag er zijn!
Goede foto ook (y)
 
Heb ik toen ook over gedacht, ik weet dat mijn moeder en grootmoeder er vroeger eentje hadden. Maar die waren verdwenen spijtig genoeg. Ik voor de eerste keer ... als ze dat nog staan hebben gebruik ik dat. Maar toch een pan gebruikt. En sindsdien een ronde gekocht die net ideaal is voor ballen van 60-65gr max. Maar mijn overgroetmoeder die had een set van deze strijkijzers staan. En dat waren er 3 als het mij goed voorstaat, een kleine, middelgrote en een echte joekel. Dus wie weet kan je misschien nog ergens een groter model scoren :)

Maar de originaliteits prijs die verdien je zeker !
 
Mooi!

Fijn om hier met mensen te zitten die dezelfde gedachten hebben.
Ben al een aantal rommelmarkten opzoek naar hetzelfde maar nog niet de juiste maat kunnen vinden.
 
Op Ali of Temu heb je deze voor een paar euro. Is vrij stevig en handzaam. Er zit toch bakpapier tussen dus type metaal maakt me niet uit bij aanraking met vlees.

d430007459ca8d35d57e4532d569647c.jpg
 
Op Ali of Temu heb je deze voor een paar euro. Is vrij stevig en handzaam. Er zit toch bakpapier tussen dus type metaal maakt me niet uit bij aanraking met vlees.

d430007459ca8d35d57e4532d569647c.jpg
Hmmm ik word hier toch aanzienlijk minder blij van.
 
Super handig!
 
Fraai. Maar krijgen wenst geen topics van mensen die het strijkijzer uit de kast halen en met stroom dit gaan doen. En dat echtgenotes vragen waarom er vetvlekken in de kleding komt na het strijken en kerels dan wegduiken met een biertje in de hand 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan