BasBQ
Beef en Steak

Smaak Spare-Ribs

Darthvader

Tondelzoeker
Berichten
22
Hallo BBQ vrienden  B-)

Nu heb ik al een paar keer Spare-Ribs gemaakt.....super mals gekregen.....Maar....?! (Je voelde hem al aan komen!)

De Rub (1e keer) en de Marinade (2e keer) vond ik niet diep genoeg in het vlees getrokken! Wat doe ik fout?! Voor mijn gevoel heb ik ze lang genoeg in laten trekken. Ong. 8 uur.
Zeggen jullie nog langer of hebben jullie andere tips?

groeten Quint
 
Rubs en marinades trekken maar een paar millimeter het vlees in. Als je in je vlees iets wilt hebben moet je of gaan pekelen of gaan injecteren.
 
Maar normaal gesproken zou je zeggen dat je met een rub op spare ribs toch wel genoeg smaak kan maken?
Waren het misschien heel dik bevleesde spare ribs of zo?
 
haal je het vlies er ook wel af aan de binnen kant?
 
Hallo,

Vlies had ik eraf gehaald! Dus als ik het goed begrijp gaat een marinade niet heel diep in het vlees zitten! Jammer had graag wat meer smaak in het vlees gehad, persoonlijk (denk ik dan) vind ik rib vlees best saai in zijn natuurlijke vorm!
Dus moet er meer smuk omheen  :blush:

Groeten quint
 
Dan dus pekelen of injecteren...
 
Wie heeft er nog een zak veren? Dan ga ik de pek vast opwarmen :D
 
hahahaha  nu wil ik ook geen slotje zien  :D
 
een ander iets dat je kan proberen is om anders onder vacuum te marineren, heb een keer getest en het scheelt best wel wat.
Zelf gebruik ik de vacuum methode als ik maar kort de tijd heb om te vacumeren

Pierre
 
Phlurm zei:
wahahahahaha  =))

ik weet..'t heeft niks met q-en te maken maar hij vroeg een manier om om er smaak aan te brengen...

Cheers

Ja en met koken haal je er juist smaak uit. Je houdt bouillon over, dat kan alleen maar als er iets uit de ribben komt ;)
 
Wordt het injecteren van spare ribs weleens gedaan (industrieel wel, maar in wedstrijdverband)?
 
Ja, en pekelen ook.
 
Ik heb op mijn blog een paar brined chicken recepten staan. Daar kun je vast wel een idee krijgen hoe eea in z'n werk gaat. Tijden voor varken heb ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan