BasBQ
Beef en Steak

Sluitwerk deurtje WSM

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Vanmorgen mijn WSM opgehaald die ik had gekocht via marktplaats. Hij was wel iets ouder als dat hij zei, nl uit 2008,  ik kwam er achter dat het sluitwerk van het deurtje er af was. De man die hem verkocht deed dat voor zijn dochter die in scheiding is en ik denk niet dat hij on speaking terms is met zijn schoonzoon dus ik wil hem eigenlijk niet meer vragen of hij weet of dat nog ergens rondslingert. Dus nu is mijn vraag weten jullie een oplossing of ik zoiets makkelijk zelf kan maken of dat het makkelijker is om via Weber een nieuw deurtje/sluiting te bestellen. Ik zal hem vanmiddag nog even oppoetsen voor ik hem even zal showen :) .
 
Er zijn wel vervangende deurtjes maar volgens mij moet je dan het sluitwerk overzetten als ik het goed heb. Redfox heeft er volgens mij 1 besteld.
Ikzelf gebruik het deurtje nooit, dus ik zou de deur gewoon vastzetten als je dit op een nette manier kan doen
 
Boldeagle zei:
Er zijn wel vervangende deurtjes maar volgens mij moet je dan het sluitwerk overzetten als ik het goed heb. Redfox heeft er volgens mij 1 besteld.
Ikzelf gebruik het deurtje nooit, dus ik zou de deur gewoon vastzetten als je dit op een nette manier kan doen
Oh dat is dan ook wel een idee, eens kijken of dat gaat. Maar ik rij zo wel eens even langs de Formido of ik iets kan fabriceren
 
Kun je gewoon bestellen bij weber lijkt me. En op die RVS deurtjes moet je idd dat overzetten.
 
Heb het nu even (tijdelijk) zo opgelost
d6c460fceca9a514c6494a6c903fb582.jpg

28c3c16162d4d60e51009b0874221c5e.jpg

Als ik Boldeagle mag geloven gaat het deurtje in de praktijk toch niet zo vaak open dus probeer ik het even zo. Zitten alleen wel wat kiertjes tussen de deur, hebben jullie dat ook? Anders even dichtstoppen met wat alufolie.
 
Het deurtje is berucht vwb kieren. Je kan het het wat verbuigen zodat het beter aansluit.
Kijk deze oplossing even aan en als je hier happy mee bent kost het je ook nagenoeg niets
 
Gewoon rond buigen dat deurtje. Hier gaat hij alleen open om extra rookhout toe te voegen. Zonder water in de pan en met een volle kolenring doet hij het ruim 24 uur op goede kokosbriketten.
 
Noskos +1

Ik heb hier zelf nog een nieuw rvs deurtje liggen en afdichtingsvilt, maar dat zal nooit aangebracht worden hier...beetje buigen van het bestaande deurtje en verder slibben de kieren dich na meerdere malen gebruik en rook sessies...
 
Toch maar een deurtje besteld vanmorgen bij het tuincentrum bij ons. Kijken hoe snel Weber is. Heb natuurlijk geen bonnetje meer dus ik ben bang dat ik dat niet onder garantie kan bestellen.
 
Met sluitwerk? Voor je het weet heb je een nieuw deurtje zonder sluitwerk :D
 
noskos zei:
Met sluitwerk? Voor je het weet heb je een nieuw deurtje zonder sluitwerk :D
op de onderdelentekening van de webersite stond het deurtje met sluiting als 1 artikelnummer. dus daar gaan we maar even van uit :-\
 
RedFox zei:
Noskos +1

Ik heb hier zelf nog een nieuw rvs deurtje liggen en afdichtingsvilt, maar dat zal nooit aangebracht worden hier...beetje buigen van het bestaande deurtje en verder slibben de kieren dich na meerdere malen gebruik en rook sessies...

Als je ooit besluit het deurtje te  verkopen heb ik wel interesse...
 
Ik had een paar weekjes geleden een ongelukje in de aanhanger (WSM omgekukeld), en deurtje kapot  :(
Bij het tuincentrum een nieuwe laten bestellen.
Voor 19,95 kan je niet zonder zitten toch  ;).
(deurtje is compleet met sluitwerk)
En ja een nieuw deurtje moet je ff bijbuigen, maar met beleid geen probleem, en sluit daarna weer prima af)

Mac
 
Mac zei:
Ik had een paar weekjes geleden een ongelukje in de aanhanger (WSM omgekukeld), en deurtje kapot  :(
Bij het tuincentrum een nieuwe laten bestellen.
Voor 19,95 kan je niet zonder zitten toch  ;).
(deurtje is compleet met sluitwerk)
En ja een nieuw deurtje moet je ff bijbuigen, maar met beleid geen probleem, en sluit daarna weer prima af)

Mac
Mooi Mac, weet ik weer wat meer
 
Maandag nieuw deurtje besteld, vandaag donderdag al een telefoontje uw deurtje is binnen. Goede service van Het Staelduinse Bosch en Weber.
ac14cc04f68c123b05a92e0e0737ca58.jpg

Past perfect, volgens mij ook nauwelijks kieren, ouwe deurtje was toch wel wat uit vorm. Raar dat ze dat zo zwak maken eigenlijk van Weber. Zal vast over nagedacht zijn maar toch?
 
ja, kan makkelijk een ge?mailleerd deurtje zijn met hittebestendig vilt om het beter te laten afsluiten.
tenminste, dat lijkt me.
 
Zo'n deurtje valt nogal eens, als dat ge?mailleerd zou zijn springen er zo stukken af.
Als je normaal omgaat met het deurtje is er niks aan de hand, is hij kapot bestel je een nieuwe ;)
 
Webers worden gemaakt om lang mee te gaan en om veel gebruikt te worden. En ze hebben natuurlijk ook een heel goed garantie apparaat. Ze zullen dus echt wel heel goed na denken over zo'n deurtje want als het niet goed ontworpen is zouden ze wel eens heel veel deurtjes onder garantie moeten vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan