BasBQ
Beef en Steak

Sjuul stelt zich voor!

Sjuuls

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo iedereen,

Ik ben Sjuul en samen met mijn gezin wonen we in Midden Limburg vlak aan de Duitse grens.
Zoals meerdere nieuwe forumleden merk ik dat ook ik steeds vaker weer hier terecht kom om interessante topics te lezen, dus was zelf lid worden nog maar een kleine stap.

Tot nu toe zie ik mezelf als een standaard zomer barbecueer. In het seizoen gaat hij elk weekend wel een keer aan.
Helaas is het met kleine kinderen vaak wel grillen tegen de klok, maar nu dat ze wat ouder en zelfstandiger zijn is er weer meer tijd voor het lange tafelen.
Inmiddels hebben we meer tijd en wellicht ook wel een andere levensstijl, we eten minder en gezonder maar als we dan barbecueën dan moet het wel ook echt de moeite zijn.

Ik zal hieronder even beschrijven wat ik op het oog heb en wat inmiddels al in mijn arsenaal heb:

  • Wanted: Gril Guru Original Large
Door de veelzijdigheid en zeker ook omdat het een mooi ding is wil ik gaan voor de Grill Guru, momenteel is deze erg gunstig bij de Hornbach te krijgen.
Ik wil er meteen een rotisserie bij hebben, en in de toekomst nog wat meer accessoires.
Mede door de goeie ervaringen hier op het forum gelezen ben ik tot dit merk en model gekomen. Ik wil deze over een week of twee toevoegen aan de collectie.
Alle tips of alternatieven zijn nog welkom.
gg.jpg

  • vanaf 2005: Joe's Barbeque Campfire 20"
Er moet flink en lang gestookt worden voordat je kunt gaan grillen, wel een mooi object om in te stoken.
Door de kids zeer geliefd (marchmellows)
JS-33600-Joe-s-Barbeque-Campfire-20-7523.jpg


  • vanaf 2010: Weber Q200 (gas bbq)
Op onze trouwdag tien jaar geleden hebben we van mijn schoonouders een Weber Q200 (voorloper van de Q3000) gekregen, zij hadden deze ook en waren hier zeer tevreden over, zelf was ik niet zo van de gas bbq's maar eerlijk is eerlijk hij heeft ons de afgelopen tien jaar goed gediend, en doet het nog steeds prima.
Veel spannender dan het normale supermarkt vlees heeft hij niet te verwerken gehad, iets waar we toch graag verandering in willen brengen.



Q200.jpg

  • vanaf 2022: Burnhard Nero Pizza oven
Doordat we ook echte pizza liefhebbers zijn hebben we dit jaar een kleine pizza oven aangeschaft. de bedoeling is deze te gebruiken als opstapje naar iets groters.
echt veel ervaring heb ik nog niet, komend weekend gaat ie aan.
Nero.png

  • Buiten keuken
Voor de pizza oven wil ik graag een buitenkeukentje hebben, iets wat ik wel gewoon op het einde van de avond weer kan weg rijden en op ruimen.
Ik ga een stalen frame wat ik nog heb voorzien van deurtjes en zijwanden, bovenop komt een granieten blad zodat we daar de pizzaoven op kunnen zetten en nog wat plaats hebben om de pizza's te maken. Tevens kunnen we ook de weber dan uit het karretje halen en hierop zetten als die weer eens in actie komt.
In de kast eronder kan ik dan de gasfles, weber en de pizzaoven opbergen als alles weer het schuurtje in moet.
buitenkeuken1.jpg
 
Sjuul, welkom bij de club. Mooie plannen heb je
 
Welkom Sjuul bij het genootschap
 
Welkom
 
Welkom Sjuul!
 
Welkom!
 
Welkom en veel plezier hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan