BasBQ
Beef en Steak

Sinas Can Chicken 🐔 (eerste keer)

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
714
Vandaag was het zo ver! Mijn eerste beer sinas can chicken!
Nadat ik afgelopen week vanwege een garantie gevalletje de kuip van mijn Weber had vervangen, moest deze natuurlijk getest worden.
Nu wil het toeval dat ik vorige week bij de Hanos een bescheiden mais kip meegenomen heb van 1.2 kg. Toch even ingevroren om woensdagavond in de koelkast te laten ontdooien, vandaag zat er deels nog vorst in... achja.
Vandaag een restant all purpose rub van spijs van Gijs over het kippetje gestrooid en voor een uurtje terug in de koelkast.
Hierna de kip op over de stoel gehesen:
IMG_20201128_154357.jpg

En er warmpjes bijgezet in de barbecue, wel flink in de rook van berkensnippers:
IMG_20201128_162950.jpg

Het rooster diende ook nog een doel vandaag, namelijk (ook voor het eerst) knolselderij gemaakt. Een ruim half uur indirect, en nog even direct afgegrild:
IMG_20201128_172558.jpg

Toen was het kippetje op temperatuur en mocht ze eraf:
IMG_20201128_173220.jpg

De poten hebben als eerste het bord gehaald:
IMG_20201128_173814.jpg

Uiteindelijk de restjes in stukjes getrokken en met wat barbecuesaus gemengd. Deze ligt nu in de vriezer tezamen met de pulled pork.

De kip was voortreffelijk! Heerlijk mals met een lekkere smaak van de rub!
De knolselderij was niet aan mij besteed...
 
Mooie blije kip. Smakelijk
 
Mooi Kippie, mooie uitvoering.
De kip past overigens makkelijk op het grillrooster van je master touch hoor, daar hoef je hem/haar niet een verdieping voor te laten zakken
Maar helaas het is geen Beer Can Chicken maar een Sinas Can Chicken dus...................grapje gefeliciteerd met je Tokkie;)
 
Lekker chicky hoor. Mooi kleurtje opgedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie

De knolselderij ziet er zo op het oog wel goed uit. Jammer dat het niet naar je zin was. Ontbrak er iets aan of is de groenten ?
 
Laatst bewerkt:
Avontuur zoet er in ieder geval goed uit. Gefeliciteerd met

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Knappe kip. Ik vind knolselderij van de q heerlijk. Ook lekker aardse smaak en structuur van vlees.
 
De knolselderij ziet er zo op het oog wel goed uit. Jammer dat het niet naar je zin was. Ontbrak er iets aan of is de groenten ?
Ik denk dat de bereiding prima was!
Ben qua groenten nou eenmaal niet de makkelijkste eter, zo vind ik 90% van alle bonen echt niet te vreten. Ik wou dat het anders was 😂
 
Lekkere kip met patatjes, heerlijk en van die knol word ik ook niet zo blij maar 't schijnt gezond te zijn. ;)
 
Ik denk dat de bereiding prima was!
Ben qua groenten nou eenmaal niet de makkelijkste eter, zo vind ik 90% van alle bonen echt niet te vreten. Ik wou dat het anders was 😂

Met kleine hapjes blijven proberen. :ROFLMAO:..
Probeer eens met smaakmakers voor bv de selderij of bv bij boontjes.
 
Lekker hoor. Kippetje ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je sticker

En als je bonen niet lekker vindt, probeer eens de bbq beans met Apple compote. Staat op de site van noskos. Das echt waanzinnig lekker
 
Of deze, dan ga je bonen echt lekker vinden

 
Laatst bewerkt:
Kip en (zelfgemaakte) friet is een heerlijke combi! Ziet er smakelijk uit.
 
Gelukkig had je genoeg lekkers op je bord liggen om de knolselderij over te slaan 😉
 
Of deze, dan ga je bonen echt lekker vinden

Ik krijg al rillingen over mijn rug van de foto's 😖
Met kleine hapjes blijven proberen. :ROFLMAO:..
Probeer eens met smaakmakers voor bv de selderij of bv bij boontjes.
Ik sta altijd open om nieuwe dingen te proberen! Ik had nu peper en zout over de knolselderij gestrooid voor het garen, maar kon me niet bekoren, niet echt vies, maar na twee hapjes al helemaal klaar mee.
 
Lekker kippie hoor, gefeliciteerd!

PS Patatjes zijn ook groente hoor! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan