BasBQ
Beef en Steak

Simpele rookgenerator

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Ik gebruik voor mijn rooksessies meestal beukensnippers.
Deze zijn te grof voor een CSG
Ik gebruik hiervoor al een jaar een vergiet.
Eerst steek ik een paar houtskool blokjes aan die leg ik aan een kant in het vergiet en dan vul ik hem met de beukensnippers.
Deze worden verkocht bij de welkoop als konijnenstrooisel kosten als ik het goed heb ?3,98 per zak van 10 liter.
Mijn bbq (primo junior) loopt dan wat temperatuur betreft op tot 25/28 graden.
Wil ik wat warmer roken dan leg ik een laagje fijne houtskool onderin het vergiet met daarop de snippers op deze manier ga ik tot 60 graden.
Moet het nog hoger in temperatuur dan leg ik de snippers in folie op de houtskool en gebruik ik mijn vergiet niet.
DSC03316.jpg

DSC03314.jpg
 
Dat klinkt als een mooie oplossing voor het warm (maar niet heet) roken. Ik had van die beukensnippers voor de CSG gekocht en met de koffiemolen fijn gemaakt, maar dat is geen leuk werk ;) Dit lijkt me een stuk makkelijker en het roken gaat waarschijnlijk ook een stuk sneller. Waarschijnlijk blijft mij WSM nog iets kouder, dat lijkt me prettig voor het koudroken want 28 is aan de hoge kant.


 
BertM zei:
Mooi vergiet Bert, denk wel dat het helpt dat deze rechthoekig is.

Mag ik vragen waar je deze weg hebt?

Bij de lidl. Er zaten 2 beugels waarmee hij op de rand van de afwasbak kon hangen maar die heb ik eraf gehaald.
 
uipko zei:
Dat klinkt als een mooie oplossing voor het warm (maar niet heet) roken. Ik had van die beukensnippers voor de CSG gekocht en met de koffiemolen fijn gemaakt, maar dat is geen leuk werk ;) Dit lijkt me een stuk makkelijker en het roken gaat waarschijnlijk ook een stuk sneller. Waarschijnlijk blijft mij WSM nog iets kouder, dat lijkt me prettig voor het koudroken want 28 is aan de hoge kant.

Ik denk dat je met een wsm onder de 20 graden blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan