BasBQ
Beef en Steak

Simpele rechthoekige Q met deksel

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Ik heb een vraagje.
Ik heb naast mijn 2 kamado's ook nog een 4-pits GasBBQ die ik ook heel regelmatig gebruik om rap iets te grillen. Maar ook maak ik regelmatig volledige menu's klaar en dan is het echt wel handig om 3 BBQ's ter beschikking te hebben. En als het echt moet, heb ik nog een ronde tafelBBQ in de kelder staan.

De huidige gasBBQ is niet van zo een uitstekende kwaliteit en kwam destijds uit de Brico en hebben we voor ons huwelijk in 2015 gekregen. Echter zo een miserie om dat ding proper te houden en ondertussen begint hij hier en daar al door te roesten. Ik dacht deze dus te vervangen dan door een nieuwe gasser, maar van een deftig merk, maar dan blijf ik met dat poetsen. Dus kwam vorige week tot de conclusie dat ik het gas niet ga missen, maar wel het beschikbare oppervlak van 70 x 40cm.

Dus waarom hem niet vervangen door een houtskoolBBQ met een vergelijkbaar oppervlak MET deksel? Dus ff googlen om dan tot de conclusie te komen dat eigenlijk enkel Boretti zoiets heeft en daar lees ik op en buiten dit forum zeer weinig goeds van. De Barilo 2 is wat in het genre dat ik zoek, maar deze is rond. Heb liever niet dat deze onderaan rond is, want dan verzamelt het houtskool zich op het diepste punt.

Dus de vraag of iemand weet waar ik wel een dergelijk model kan vinden, als het al bestaat?

Nu, de gasBBQ werkt nog, maar ik zou toch al graag willen weten wat de mogelijkheden zijn zodat ik, de dag dat hij de geest geeft, niet ineens volop moet gaan zoeken voor een andere :D

Ik dank jullie :)
 
De WGA gaat er ook komen ipv die ronde tafelBBQ, maar mijn probleem is niet opgelost met 2 WGA’s :ROFLMAO:

ik zou graag wel het oppervlak van 70 x 40 of zelfs ietsje groter willen. Dit om ook makkelijk aan 1 zijde houtskool en andere zijde gewoon de warmte. Met 2 WGA’s gaat dat ook, maar lijkt me wat ingewikkelder
 
Veel hangt af van wat het mag kosten natuurlijk.
Op maat laten maken volgens uw wensen kan soms verrassend goedkoop uitvallen.
Ik heb zo mijn copie Oklahoma smoker gekocht.
 
Veel hangt af van wat het mag kosten natuurlijk.
Op maat laten maken volgens uw wensen kan soms verrassend goedkoop uitvallen.
Ik heb zo mijn copie Oklahoma smoker gekocht.
Op maat maken is idd een optie, enkel zien voor passende roosters.
 
Deze is 80 bij 40 .
Tweede is 70 bij 40 .
IMG_0068.jpeg
IMG_0069.png
 
Laatst bewerkt:
Napoleon heeft ook zoiets wat je zoekt. Daar zit ook een hendel aan om de houtskool "hoger" en "lager" te zetten. Napoleon Charcoal Professional. Grill oppervlakte 94x46cm wel een serieus kostenplaatje.
 
deze Weber is BIG! De Ranch kettle.


Had Weber ook niet een 67cm kettle variant?
 
Rechthoekig model met in hoogte verstelbare kolen mand. Heb ik van de week nog gezien bij van Cranenbroek.
 
yep deze zijn wel rond... maar ook groot 😆 en je kan er wel lekker indirect mee aan de gang.

Die 67er is niet meer te koop volgens mij in NL/BE toch. 🙁
Jawel , zag hem verleden week bij de Kampeerhal roden staan .
 

Niet simpel, wel veel ruimte ;)
 
Jawel , zag hem verleden week bij de Kampeerhal roden staan .
De Ranch kettle is inderdaad te koop. Maar er bestaat ook een "gewone" kettle van 67cm..... Die is vet!

In Duitsland verkopen ze deze wel.
 
Laatst bewerkt:
Napoleon heeft ook zoiets wat je zoekt. Daar zit ook een hendel aan om de houtskool "hoger" en "lager" te zetten. Napoleon Charcoal Professional. Grill oppervlakte 94x46cm wel een serieus kostenplaatje.

Dat is idd een pittige prijs. Dan kan ik evenzeer terug een gas nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan