Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
El Fumarole zei:Je zou eens kunnen informeren bij de firma www.rooksnips.nl, die halen overal bomen weg om ze te verwerken tot hout- en rooksnippers. Zij zullen je vast wel kunnen vertellen of deze houtsoort bruikbaar is.
Ridevi71 zei:El Fumarole zei:Je zou eens kunnen informeren bij de firma www.rooksnips.nl, die halen overal bomen weg om ze te verwerken tot hout- en rooksnippers. Zij zullen je vast wel kunnen vertellen of deze houtsoort bruikbaar is.
He, das nog eens een tip!
Heb meteen even gebeld, maar meneer was niet aanwezig. Ik mag vanavond even terugbellen.
Ben wel benieuwd
Bedankt Jeroen
Dominique zei:Als ik nu op de site kijk, lijken ze wel blokjes te verkopen Jeroen.
http://rooksnips.nl/rooksnips1/
"De rooksnips worden in verschillende grofheden geleverd, maar ook als zaagsel, krullen, balkjes en blokken "
El Fumarole zei:Dominique zei:Als ik nu op de site kijk, lijken ze wel blokjes te verkopen Jeroen.
http://rooksnips.nl/rooksnips1/
"De rooksnips worden in verschillende grofheden geleverd, maar ook als zaagsel, krullen, balkjes en blokken "
Dat is wel leuk nieuws. Kennelijk toch wel zinvol om ze in de gaten te blijven houden!
Overigens begin ik heel langzaam te beseffen hoe lang je met 7,5 kilo appelhout en 15 kilo beukenhout doet. Best lang...
OK, zat ik er naast..... :blush:Ridevi71 zei:Collega bbq-ers.
Zojuist heb ik meneer gesproken (zie hierboven) van rooksnips.
Het is idd een hele aardige man.
In principe zijn alle soorten kersenhout te gebruiken als rookhout.
Dus ook sierkers. De smaak zal nagenoeg hetzelfde zijn als de welbekende "fruitkers".
Wat wel heel erg belangrijk is, maar dat geld voor alle soorten rookhout, is dat nadat het hout gezaagd en gekloofd is, het hout heel goed gedroogd moet zijn. Afhankelijk van de plaats waar het hout ligt duurt dat een half tot een heel jaar. Korter dan een half jaar kan eigenlijk niet.
Gebruik je het hout als het nog niet droog genoeg is, dan kan dat een bittere smaak aan het eten geven.
Zo. Weer wat bijgeleerd. De sierkers in de achtertuin gaat een mooi einde tegemoet
Dank voor jullie reacties.
Groet
Rick
yepEl Fumarole zei:Ruim drogen dus, maar dan heb je ook meer dan genoeg waarschijnlijk