Beef en Steak

Short Ribs op de Weber

MeneerVermeer

Tondelzoeker
Op de valreep einde zomer na lange tijd weer eens de bbq aangestoken. En wat staat er op het menu? Black Angus short ribs uit Ierland.
1000018201.jpg

Eerst even laten ontdooien en toen het vet van de bovenkant afhalen. Dit ging me nog niet heel makkelijk af, maar het is gelukt. Volgende keer het mes even langs het aanzet stuk halen.
1000018202.jpg

Daarna lekker in de rub gezet. Een klassiek smaken pallet van SPG. Zout peper en knoflook.
1000018203.jpg

De bbq (Weber kogeltje) was inmiddels op temperatuur. Ik heb kokos briketten gebruikt en die dan als een slang door de bbq heen gelegd. Op deze manier kan ik een lange constante temperatuur houden.

Vlees erop en verdeeld over de slang enkele stukken eiken rookhout gelegd.
1000018205.jpg

Uiteindelijk na zo'n 10 uur op de bbq met temperaturen tussen de 100 en 120 graden. Rond de 70 graden ingepakt in de aluminium folie omdat het gaar proces mij net iets te langzaam ging. Toen door gegaard tot 90+ en hij zo zacht was als boter.
1000018227.jpg

Na wat rusten samen met mijn vriendin savonds nog lekker wat van gegeten.
1000018230.jpg

Echt onwijs lekker!

Volgende dag hebben we er nog een avondje van gegeten. Op een wrap met de short ribs, peen julliene, bos ui, sesamzaadjes en saus naar keuze. Was ook erg lekker. En de short ribs was na opwarmen nog net zo mals en sappig als de avond ervoor! Top dus.
1000018258.jpg

Bedankt weer voor het lezen!
Groetjes Tijn

Terug
Bovenaan Onderaan