BasBQ
Beef en Steak

Shakshuka

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Vandaag een lekker groenten/ei-gerecht op de Bastard want… bbq-weer én Ik had paprika’s over 🤷🏼‍♀️ dus daar moest iets mee!
Normaal gaat alles gewoon samen in de pan maar omdat ik toch op de Q aan het bereiden was dacht ik de paprika’s eerst lekker te grillen.

IMG_0484.jpeg


Daarna de komijn even roosteren in mijn nieuwe skillet. De olie erbij en dan de uienringen erin bakken.
Vervolgens de kruiden, de pepers en de paprika’s erbij en samen even lekker laten bakken op ong 180 graden.

IMG_0485.jpeg


Toen alles al wat aangebakken was de tomaten en de rest van de kruiden erdoor.
Heel even op temperatuur laten komen en daarna de Q omgebouwd naar indirect.
Op ong 180 graden het geheel zeker een kwartier laten pruttelen en toen konden de eitjes erbij.

IMG_0486.jpeg


Tot slot nog 15 minuten de eitjes laten garen, lekker broodje erbij en aan tafel!

IMG_0483.jpeg

Deze variant komt van: https://www.bbq-buddiez.nl/bbqrecepten/shakshuka/
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me lekker. Mooie skillet ook . Perfect modelletje voor de kamado.
Gebruik hem zelf ook vaak.
IMG_0227.jpeg
 
Ziet er inderdaad goed uit
 
Zit hier ook met een paprika probleem. Er kwamen er 6 op mijn 1ne plantje, ondertussen al 3 gebruikt.

Maar dit wil ik dus al lang eens maken, want tomaten, paprika en daar een ei bij, kan gewoon niet slecht zijn :)
Echter gaan de kleinsten hier weer "ik lust het niet", "of neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" zijn. En de chili uiteraard, dat is ook niet voor de vrouw, dusja 2 versies zullen het zowieso worden en dat is zoals bij vele dingen hier spijtig genoeg. Maar dit ga ik wel eens maken, staat al 2 jaar hoog op de "to eat" lijst
 
Het ziet er lekker uit, dit wil ik ook al een tijdje maken maar het komt er maar niet van in mijn eentje.

@cricque als je echt een groot overschot aan paprika's hebt, halveer ze en vul ze met gehakt die je met je favoriete kruiden op smaak maakt, plakje kaas er op en gaar die op de bbq en serveer met brood of rijst, geheid een succes ;)
 
Extra lekker is het om op het eind wat feta toe te voegen en even zacht te laten worden.
 
Bij ons ook een favoriet met zelf gemaakte pita.
Sorry het ziet er geweldig uit.
 
shakshuka, altijd lekker en een veelvoud aan variaties.
Heerlijk.
 
Ziet er heelrijk uit Sabine, staat hier al heel lang op de todo. Bedankt voor de reminder
 
Terug
Bovenaan Onderaan