BasBQ
Beef en Steak

Second Annual BBQ Society Cook-Off

Gaaf!!!
 
Team NasQ succes!
 
Goed nieuws!
 
Hmm, ik ga kijken of ik de zondag ook even kan komen buurten, inspiratie op doen en vragen stellen.
 
Dennis,
Op de TS zat ik in de jury (zonder certificering).
Ik zou dit op de Cook-Off eventueel ook wel weer willen doen.

Anders zal ik er ook zijn, maar dan zal ik gewoon rondlopen :)
 
Het was vorig jaar super gezellig bij de mannen van Probbqshop.nl...... kom dit jaar zeker buurten!
 
Gezellig was het zeker :) ik kijk uit naar de tweede editie!
 
Ren? zei:
Dennis,
Op de TS zat ik in de jury (zonder certificering).
Ik zou dit op de Cook-Off eventueel ook wel weer willen doen.

Anders zal ik er ook zijn, maar dan zal ik gewoon rondlopen :)

Ren?, we willen graag dat alle jury leden KCBS gecertificeerd zijn. De teams hebben dan de wetenschap dat hun gerechten op de juiste manier beoordeeld zijn. Ze kunnen dan de uitslagen ook vergelijken met eerdere wedstrijden en daaruit afleiden welke veranderingen in hun gerechten wel of niet werken.

Daarom vragen we ook of zo veel mogelijk mensen een Jury cursus willen volgen.
Er zijn eigenlijk meer teams dan juryleden in Europa, wat kan betekenen dat teams binnenkort niet mee kunnen doen aan een wedstrijd vanwege gebrek aan gecertificeerde juryleden :(.
 
Ok.
Dan ga ik wel rondlopen en bij de teams zelf proeven
 
Dat is ook geen straf Ren?. Hopelijk ben je binnenkort in de gelegenheid om een judge cursus te volgen, want we hebben je er graag bij.
 
Frits zei:
Ren? zei:
Dennis,
Op de TS zat ik in de jury (zonder certificering).
Ik zou dit op de Cook-Off eventueel ook wel weer willen doen.

Anders zal ik er ook zijn, maar dan zal ik gewoon rondlopen :)

Ren?, we willen graag dat alle jury leden KCBS gecertificeerd zijn. De teams hebben dan de wetenschap dat hun gerechten op de juiste manier beoordeeld zijn. Ze kunnen dan de uitslagen ook vergelijken met eerdere wedstrijden en daaruit afleiden welke veranderingen in hun gerechten wel of niet werken.

Daarom vragen we ook of zo veel mogelijk mensen een Jury cursus willen volgen.
Er zijn eigenlijk meer teams dan juryleden in Europa, wat kan betekenen dat teams binnenkort niet mee kunnen doen aan een wedstrijd vanwege gebrek aan gecertificeerde juryleden :(.

Het voordeel is ook dat gecertificeerde juryleden ( als het goed is) weten wat er wel en niet mag. Dan krijg je geen opmerkingen als " dit is geen BBQ", en dan als cijfer wel een 8. En zo zijn er meer voorbeelden van commentaren gegeven heb ik vernomen, die duiden op geen goed inzicht. Daarmee diskwalificeer je dus de sport, en frustreer je teams. Zo had ik een paar jaar geleden in Hoofddorp een jurylid aan mijn tafel, die wilde geen PP proeven " dat is verbrand". Sorry? Dat is de bark! De man had geen idee wat het was..... Ik vind dat dus NIET kunnen.
Daarmee zeg ik niet dat jij dat ook doet Rene. Maar dit zijn mijn ervaringen, en daar ben ik op zijn zachtst gezegd niet blij mee.
 
Ok. Duidelijk.
Op de Tony Stone ging het in ieder geval goed. Ik zat toen naast een "master judge" en qua cijfers had ik over het algemeen redelijk hetzelfde idee als hem.
 
Ren? zei:
Ok. Duidelijk.
Op de Tony Stone ging het in ieder geval goed. Ik zat toen naast een "master judge" en qua cijfers had ik over het algemeen redelijk hetzelfde idee als hem.

Ik ben blij dat je het opneemt zoals ik het bedoelde Rene. Ik heb pas gejureerd in Amerika, en was ook benieuwd of ik qua punten goed meekon. Europeanen staan nl in Amerika bekend om streng jureren :) Dus ik herken je gevoel ( en ik zat gelukkig ook goed).
 
Nu al zin in, maar volgend weekend eerst "even" Diksmuide :D
 
In Diksmuide is toch ook een jury cursus Ren?.
 
Ja, in Diskmuide is ook een jury cursus.
 
Ik ben van plan om zondag langs te komen om de sfeer (en andere zaken) te proeven bij deze wedstrijd. Wat is een goede tijd om aan te komen? Ik zie dat de teams vanaf 12.00 uur beginnen met het inleveren van hun resultaten, is het dan handig om juist heel vroeg te komen, of juist vanaf een uur of 12?
 
Vanaf 11:00-12:00 om sfeer te proeven en na 13:30 is een prima tijd om letterlijk te proeven. Iedereen is dan klaar met inleveren en de druk is dan weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan