BasBQ
Beef en Steak

Scotch Eggs

 
 

Chtakafri

Kooltjesharker
Berichten
130
Altijd op zoek naar andere lekkere dingen die van de barbecue af kunnen komen kwam ik bij een afgeleide van het standaard pub-food aperitief Scotch Eggs. Normaal gesproken zijn de gepaneerd en worden ze gefrituurd of in de boter gebakken, maar ja ... dat kan ook zeker van een Q !

Dus men neme wat worstjes, hardgekookte eieren, paprika, bosuitjes, peperflakes en twee lekkere smeltkazen en hier de manier van samenstellen:

















en natuurlijk wat heerlijke bbq-rub in plaats van paneermeel :) smaakt toch echt tien keer beter





en smoke them !!







smeer er een klein beetje warme bbq saus op en... ENJOY !
 
Ze waren erg smakelijk!
 
Die wil ik ook maken! lijkt me lekker.
 
ze waren zeker lekker, hoe lang had je ze erop gehad en bij welke temperatuur?
 
zo dat ziet er goed uit. Misschien nog een verbeter puntje, omwikkelen met  Bacon!! :D
 
Het was leuk om die op de meating een keer te proeven Sander. Echt een leuke en lekkere snack! Mijn todo lijst kraakt inmiddels in zijn voegen, maar deze moeten er toch een keer bij. Net als die sea turtle eggs (had Boel die nou gemaakt zondag?...sorry hoor, er was ook zoveel te proeven :) ) , ook zoiets geinigs.

Ik kan me voorstellen dat het met verse paprika wat nattig kan worden. Gebruik jij hiervoor geroosterde paprika?
 
Heb ze op de meating mogen proeven en waren heerlijk!!
 
Thx mannen !! ik heb ze denk ik zo'n 1,5 a 2 uur op de bbq gerookt, tot het worstvlees eromheen gaar was, ik wil het inderdaad nog eens proberen met een zachtgekookt ei, dit was medium. Al denk ik dat het toch na twee uur er wel anders uitziet als dat het erin gaat.
Ook het spekje was een mooie toevoeging geweest die ik zeker de volgende keer ga proberen, maar ja alles is toch lekkerder met spek :) En ik ga op zoek naar een wat meer uitgesproken kaas om erin te doen.
Zo zie je maar het kan altijd beter (lees lekkerder)

De paprika had ik inderdaad geroosterd en gepeld zodat je geen harde stukjes hebt en het meeste sap bij het stomen wel is afgetapt.
 
Ze zien er lekker uit, en uit ervaring afgelopen zondag kan ik zeggen dat ze ook zo goed smaken  :D
 
Dat ziet er heel goed uit!
 
Ik wist niet heelaam wat er nu weer in mn handen werd geduwd zondag maar dat was dus een scotch egg!! Ze waren errug lekker en voor mij zeker een todo.... yep weer eentje erbij haha
 
Die waren inderdaad erg lekker!
 
Yum....ook ik heb het plezier gehad deze te mogen proeven (zelfs 2x :p ). Ze waren echt lekker en deze komt niet alleen op mijn toch al te korte todo-lijst ;) maar deze staan zeker ook op het menu bij een volgend BBQ-feestje.

Zo....??n nieuw gerechtje heb ik nu al.....nog 9 te gaan :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan