BasBQ
Beef en Steak

Schweinhakse

 

Lars

Kooltjesharker
Berichten
125
Een goede vriend van mij heeft het altijd over zijn tripjes naar Duitsland en over de schweinhakse die hij daar dan eet.
Aangezien hij geen smoker heeft en ik er toevallig net een gebouwd heb, dacht ik, laat ik het eens proberen te maken.
Eerst de hak in de marinade (pekel) gezet.

90c8b385fabaec5daa66fbcf8d54d683.jpg

Deze drie dagen in de koelkast laten staan en daarna drooggemaakt en op de smoker gelegd.
1e519eb85244c114165ce1aee5f15cb2.jpg

a05b6f8b8a2743f6c62f12a4a9cceeb9.jpg

Temperatuur op ongeveer 120/130 graden gehouden en wachten maar.
Na vier uur leek de temperatuur bereikt te zijn, maar vond ik ze niet mals genoeg. Temperatuur iets hoger gezet en even doorgegaard.
594948d95d2bf68ec63e7ba79cb00169.jpg

Daarna de kolenmand in de weber gekieperd en direct doorgegaard voor een lekker korstje.
ik vond het persoonlijk een geweldige smaakbeleving!


Die foto’s komen nog.
 
Laatst bewerkt:
Wist niet wat ik erbij voor moest stellen maar zien er nu al goed uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars
Dat ziet er goed uit!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars
Geloof graag dat het fantastisch gesmaakt heeft
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars
Dat is een schitterende schweinehaxe geworden, ik vind ze heerlijk. Vond je vriend ze net zo lekker als in Duitsland en wat hebben jullie er verder bij gegeten?
 
Ik heb deze laatst ook gemaakt. Heb de hiel door laten garen tot 91gr kern. Is zo heerlijk zacht. En vol van smaak. Ik had wel veel bot. Het stuk woog 1kg. Maar zat niet meer dan 200gr vlees aan.
Ziet er heerlijk uit. En zal zeker gesmaakt hebben. Top
 
Krijg spontaan in zin zuurkool met zo'n mooie (beetje klevende) Schweinehaxe ernaast...
 
Heerlijk eten.
Gemaakt voor de avonddienst op mijn werk, compleet met zuurkool.
0e5e6c7e909e7c95f05b35bc76149e1c.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
 
Dat is een schitterende schweinehaxe geworden, ik vind ze heerlijk. Vond je vriend ze net zo lekker als in Duitsland en wat hebben jullie er verder bij gegeten?

Hij vond hem zwaarder dan in Duitsland en we hebben hem gegeten met gebakken aardappeltjes en worteltjes met doperwtjes. Ik vond zuurkool met deze temperaturen iets te zwaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan