H
Hendrik Willem
Gast

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vlees was heel lekker niet al te vet aan de buitenkant maar ook niet echt droog.Het zwoerd was op sommige plekken soms hard maar als je van knauwen houd zo noemen ze dat bij ons is het wel lekker.aemkei zei:amaai, hoe was de textuur?
Was het vlees nog sappig langs de buitenkant?
Ik maak voor nieuwjaar altijd een volledige ham klaar van een zeug incl poot en durf die niet hoger garen dan 110gr in de oven uit schrik van uitdroging. Dus ik ben wel nieuwsgierig, want dat zou alles wel wat kunnen versnellen op de 31ste december![]()
Teddo wat besta jij onder prullig ik kan dat woord niet.Teddo zei:Ja super dit!
Eenmaal in Duitsland eens gegeten. Werd in een patatzak verkocht bij een kraampje.
Als we terugkomen staat deze zeker op het menu.
Persoonlijk zou ik hem nog net iets "pulliger" willen hebben.
Hendrik Willem zei:Teddo wat besta jij onder prullig ik kan dat woord niet.Teddo zei:Ja super dit!
Eenmaal in Duitsland eens gegeten. Werd in een patatzak verkocht bij een kraampje.
. Teddo misschien word hij pulliger doorhem op een lagere temparatuur te garen anders zou ik het ook niet weten.Teddo zei:Hendrik Willem zei:Teddo wat besta jij onder prullig ik kan dat woord niet.Teddo zei:Ja super dit!
"Pulliger".......verbastering van Pulled. Dus ik zou hem zelf iets losser wensen, als plukvis maar dan met varken. Beetje leunend tegen Pulled pork.
In Duitsland kon je het vlees met de vingers zo van het bot aftrekken. Echter ik verdenk deze vleeskraam er wel van er een deel van proces in kokend water heeft plaatsgevonden. Zal nog de nodige beentjes door de rivier gaan voordat het naar m'n zin is denk ik.
Hendrik Willem zei:Vlees was heel lekker niet al te vet aan de buitenkant maar ook niet echt droog.Het zwoerd was op sommige plekken soms hard maar als je van knauwen houd zo noemen ze dat bij ons is het wel lekker.aemkei zei:amaai, hoe was de textuur?
Was het vlees nog sappig langs de buitenkant?
Ik maak voor nieuwjaar altijd een volledige ham klaar van een zeug incl poot en durf die niet hoger garen dan 110gr in de oven uit schrik van uitdroging. Dus ik ben wel nieuwsgierig, want dat zou alles wel wat kunnen versnellen op de 31ste december![]()
Hendrik Willem zei:. Teddo misschien word hij pulliger doorhem op een lagere temparatuur te garen anders zou ik het ook niet weten.Teddo zei:Hendrik Willem zei:Teddo wat besta jij onder prullig ik kan dat woord niet.Teddo zei:Ja super dit!
"Pulliger".......verbastering van Pulled. Dus ik zou hem zelf iets losser wensen, als plukvis maar dan met varken. Beetje leunend tegen Pulled pork.
In Duitsland kon je het vlees met de vingers zo van het bot aftrekken. Echter ik verdenk deze vleeskraam er wel van er een deel van proces in kokend water heeft plaatsgevonden. Zal nog de nodige beentjes door de rivier gaan voordat het naar m'n zin is denk ik.
aemkei zei:Hendrik Willem zei:. Teddo misschien word hij pulliger doorhem op een lagere temparatuur te garen anders zou ik het ook niet weten.Teddo zei:Hendrik Willem zei:Teddo wat besta jij onder prullig ik kan dat woord niet.Teddo zei:Ja super dit!
Ik denk dat door de vezel en spierstructuur een schenkel en ham nooit "pullerig" kan worden...
Zo word het in Duitsland en Oostenrijk eigenlijk gegeten met zuurkool en een sausje met een kno'del erbij en dan nog zo'n half litertje erbij je weet wel wat ik bedoel en dan de sfeer van het land dan is het compleet.El Fumarole zei:Lekker duits feest! Schweinehaxe is wel ??n van mijn favorieten als ik in die contreien ben! Ik heb in Amberg een tweetal jaar geleden een versie op bij een brouwhuis. Was klaargemaakt met bruin bier en werd geleverd met zuurkool en bruinbiersaus. Daar kan ik zo af en toe nog steeds over dromen. Wat was dat een fijne haxe.
Maar die op de foto's hier ziet er ook zeer pico uit! En die varkenspoot uit de oven.....ik zou er zo mijn blauwwitte broek voor aantrekken en mijn gallische helm voor opzetten![]()
En dat dan voor een euro of 15. Yiiiiiih haw!Hendrik Willem zei:Zo word het in Duitsland en Oostenrijk eigenlijk gegeten met zuurkool en een sausje met een kno'del erbij en dan nog zo'n half litertje erbij je weet wel wat ik bedoel en dan de sfeer van het land dan is het compleet.