Beef en Steak

Scholfilet de luxe v/d plank

McPeet

Gemarineerd
De scholfilet van afgelopen week was zeer goed bevallen, die heb ik vandaag weer gemaakt. Maar nu iets meer "opgeleukt".
7 zongedroogde tomaten (in olie!!), 3 grote kappertjes en wat olijfolie in keukenmachine fijn gemalen. Geraspte citroenschil op de filet en daarop tomatenmengsel uit gesmeerd. Filets weer opgerold en verpakt in Ardennerham. Kwam helaas plakje ham te kort dus 1 filet ingepakt met ontbijtspek. Visrolletjes op de plank verwarmd tot 60 gr. (Q temp was circa 180 gr)
Lekkere salade van little gem, rucola en avocado. Dressing van mosterd, olijfolie, honing en citroensap. Alles goed gemend en daarna nog even terug de koelkast in (geen foto dus niet gemaakt  :) )
Deze visjes waren nog lekkerder dan vorige week, de zongedroogde tomaten passen er erg goed bij.

Beetje geraspte citroenschil voor een lekker frisje

Zongedroogde tomaten mengsel uitsmeren

Op het plankje tot 60 gr

Wederom een heerlijk visje

Bedankt weer voor het kijken

Hoi Peter.

Je files  zien er heerlijk uit, ik krijg er trek van.  :) !
Ik heb een vraagje voor je.
Als je plankje na gebruik er uitziet zoals op de foto gebruik je hem dan nog een keer?
Of is hij rijp voor de bak?

Grts,  Hans.

Peter, jonguh!
Wat ziet dat er weer geweldig uit.
Bedankt voor het delen

Hans zei:
Hoi Peter.

Je files  zien er heerlijk uit, ik krijg er trek van.  :) !
Ik heb een vraagje voor je.
Als je plankje na gebruik er uitziet zoals op de foto gebruik je hem dan nog een keer?
Of is hij rijp voor de bak?

Grts,  Hans.
Hoi Hans,

De plank waar ze op lagen was al 1 keer gebruikt. En ik denk dat ik hem hierna nog 1x kan gebruiken (mits lang geweekt in het water!!!).
Wat ik tegenwoordig veel doe is het volgende:
ik week de plankjes minimaal 1,5 uur
Leg planks met de zijde die ik wil gebruiken naar beneden en verwarm deze tot de plank begint te "ruiken", dan draai ik hem om, (draai het vuur laag, enorm voordeel van mijn gasser  B-) ) en leg daar de filets op. Vervolgens zet ik andere branders hoger om toch een temp van circa 180 gr te krijgen.
Na afloop plankje afspoelen met warm water.
Indien de onderzijde niet te veel is verbrand gebruik ik hem nog een keer. Dit doe ik ook met de plankjes waar de McPeet potatoes op gemaakt worden, heb ik nu al 4 x gebruikt!).
Wanneer de plankjes niet meer gebruikt kunnen worden "hak" ik ze in stukken en gebruik ze dan als rookhout. Ceder hout ruikt zo verschrikkelijk lekker, daar wordt iedere keer weer heeeeeeeeeeel blij van.

Gr Peter

Hoi Peter.

Bedankt voor je duidelijke uitleg. :) !

Grts,  Hans.

Dat ziet er echt zalig uit!

dit komt volgende week op het menu te staan
zaterdag "even" op urk scholfilet halen 2kg voor ? 9,99 bij vooraf bestellen
wel vroeg op , gaan al om 7 uur open maar dan komt de vis ook lekker koel thuis

ernst zei:
dit komt volgende week op het menu te staan
zaterdag "even" op urk scholfilet halen 2kg voor ? 9,99 bij vooraf bestellen
wel vroeg op , gaan al om 7 uur open maar dan komt de vis ook lekker koel thuis
Ehhh, lever je ook aan huis??????? :D
Verser kan niet, en ook nog eens super goedkoop.
Volgende keer doe ik er ook nog een blaadje salie bij. Dan is het helemaal af.
Succes vissies

ernst zei:
deze mensen zijn ook bezig een online gedeelte op te zetten.
http://www.deversevismarkt.nl
voor paling , makreel , zalm maak ik gebruik van een ander bedrijf en ben er erg tevreden over.
verzenden bevroren in kunststof kisten met voldoende diepvries elementen erbij
http://www.visvoordeel.nl/
Gelukkig zit ik vlakbij Scheveningen en een goede Makro met een geweldige vis afdeling, maar jouw adressen staan alvast in mijn favorieten.
Mijn dank is groot.

Terug
Bovenaan Onderaan