BasBQ
Beef en Steak

Schenkel? Probeersel!

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedenavond,

Via een noodslachting (wiesent) een partij vlees gekocht.

15kilo voor 50,-
Take it or leave it.. take natuurlijk!!

Zat van alles bij, rollade, gehakt , hamburgers, nog wat dingen en dit (zie foto)
Ik dacht dus een schenkel.

Ok, wat moet ik daarmee? Het is rund dus een kern van 55 moet toch goed gaan?

WGA aangestoken en schenkel? in de rub, stukje els hout erbij.

Bij 55 graden eraf en stukje afgesneden, grote Bah.

Hmmmm dan maar als stoof zien? Low en slow ingepakt naar 95 graden.
Prikken met de thermapen en lekker zacht.
Smaak was ook meer dan prima, leuk avontuur.

Wie kan me bevestigen dat dit schenkel was?



c335de4243d83e44ff0978f64de46db9.jpg
8d721386596a6537ed75f44910538436.jpg
495271cc25a4694c40c50308b1e2ebce.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


Oja, bonusfoto's van de hamburgers van dat beest.

e3324199c48caf3d0dc7bd40526e1601.jpg
6e8c775c91959c891e7e4d2793780856.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat inderdaad een schenkel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Deze zijn heel mooi bevleesd, lijkt me inderdaad schenkel.
 
Dat is idd schenkel. Mooi spul voor een klassieke ossobucco. Hoewel het traditioneel van kalf wordt gemaakt, zou dit ook mooi moeten werken.
Stoofschotel uit de bbq, lekker hoor 👍🏻
 
Alleen al het gebruik van de WGA is top om dit zo te bereiden. Leuk probeersel niet slecht als ik het zo lees.
 
Zo'n aanbieding zal ik ook niet afslaan.

Knap dat je dat op de Q doet. Ik laat hem altijd in water koken en een uurtje of 2 trekken dan heb je heerlijke bouillon. En gebruik het dan voor groentesoep. En onze hond mag dan het bot.
 
Jaloers op die hond! @Zwientie

Mooi en dapper gedaan Tinus, wat een mooi bruut stuk rund op die wga, Held!
 
Mooie schenkel van de wiesent of is het nou wisent 🤔 ik moest ook meteen aan ossobuco denken, dat moet inderdaad met kalfsschenkel maar zou het met dit ook wel willen proberen ;)
De burgers zien er ook zeer smaakvol uit (y)


Off topic,
Knap dat je dat op de Q doet. Ik laat hem altijd in water koken en een uurtje of 2 trekken dan heb je heerlijke bouillon. En gebruik het dan voor groentesoep. En onze hond mag dan het bot.

@Zwientie Ik schrik er een beetje van dat je gekookt bot aan je hond geeft, gekookte botten versplinteren heel snel en zijn zo hard als steen, met als gevolg tand/kies schade en eventuele obstructie van het maagdarm stelsel of perforatie van de darmwand door de botsplinters.
Sowieso is het heel slecht om dragende botdelen van rund/ groot vee te voeren aan je hond omdat het zo hard is.
 
Jaloers op die hond! @Zwientie

Mooi en dapper gedaan Tinus, wat een mooi bruut stuk rund op die wga, Held!
Thnx, ja de WGA blijft leuk, dikke snake maken en 4 a 5uur feest met dat ding
Bij stoofvlees denk ik nu maar: inpakken,na eerst gerookt te hebben, met wat saus en garen maar, werkt super

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie schenkel van de wiesent of is het nou wisent ik moest ook meteen aan ossobuco denken, dat moet inderdaad met kalfsschenkel maar zou het met dit ook wel willen proberen ;)
De burgers zien er ook zeer smaakvol uit (y)


Off topic,


@Zwientie Ik schrik er een beetje van dat je gekookt bot aan je hond geeft, gekookte botten versplinteren heel snel en zijn zo hard als steen, met als gevolg tand/kies schade en eventuele obstructie van het maagdarm stelsel of perforatie van de darmwand door de botsplinters.
Sowieso is het heel slecht om dragende botdelen van rund/ groot vee te voeren aan je hond omdat het zo hard is.
Wisent inderdaad , maar de smaak was er niet minder om

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie schenkel van de wiesent of is het nou wisent 🤔 ik moest ook meteen aan ossobuco denken, dat moet inderdaad met kalfsschenkel maar zou het met dit ook wel willen proberen ;)
De burgers zien er ook zeer smaakvol uit (y)


Off topic,


@Zwientie Ik schrik er een beetje van dat je gekookt bot aan je hond geeft, gekookte botten versplinteren heel snel en zijn zo hard als steen, met als gevolg tand/kies schade en eventuele obstructie van het maagdarm stelsel of perforatie van de darmwand door de botsplinters.
Sowieso is het heel slecht om dragende botdelen van rund/ groot vee te voeren aan je hond omdat het zo hard is.
Beste Jet,
Bedankt dat je zo bezorgd bent. Ik ben me hier bewust van. Hij eet alleen de restjes eraf hoor. En daarna gooien we hem weg. Hij kan er geen hele dag op kouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Beste Jet,
Bedankt dat je zo bezorgd bent. Ik ben me hier bewust van. Hij eet alleen de restjes eraf hoor. En daarna gooien we hem weg. Hij kan er geen hele dag op kouwen.

Ik heb dit gezegd omdat er heel veel mensen niet weten dat die botten heel slecht zijn voor de hond, ik heb op barfplaats (rauwvoer forum voor honden en katten) genoeg ellende verhalen gelezen van honden die zijn overleden of baasjes met torenhoge dierenartskosten ;)

Gelukkig ben jij je ervan bewust en hou je het goed in de gaten (y)

En we kunnen weer On Topic 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan